• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401050806094

معاون استاندار فارس عنوان کرد:

تداوم وضعیت جوی قرمز در مناطقی از فارس/آماده باش شهرداری شیراز

تداوم وضعیت جوی قرمز در مناطقی از فارس/آماده باش شهرداری شیراز

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ضمن اشاره به تداوم وضعیت قرمز جوی در بعضی مناطق این استان، از وجود احتمال خسارت در بخش‌های زیرساختی، کشاورزی و ... به دلیل وقوع سیلاب در این مناطق خبر داد و تاکید کرد که شرایط آماده باش اعضای ستاد مدیریت بحران فارس ادامه دارد.

محمود رضایی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: طی روزهای شنبه هشتم مرداد تا روز دوشنبه دهم مرداد بارش‌های قابل توجهی در اکثر نقاط فارس با وضعیت قرمز پیش‌بینی شده است.

او؛ از شهروندان درخواست کرد که از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها اجتناب کنند و افزود: حتی الامکان در سطح‌ شهرها از توقف خودرو در کنار درختان فرسوده جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و همه دستگاههای خدمات رسان امدادی و راهداری در حالت آماده باش هستند تا با کمترین خسارت احتمالی ممکن این سه روز سپری شود.

رضایی با بیان اینکه احتمال خسارت زیرساختی، بروز مشکل در مناطق ناپایدار، خسارت در بخش اراضی باغی و زراعی کشاورزی، دام و ...با بروز سیلاب در وضعیت قرمز وجود دارد که باید کنترل انجام شود، گفت: ستاد بحران استان در حالت آماده باش است.

او خاطرنشان کرد: با ورود سامانه اخیر بارشی در فارس تعدادی از روستاهای استان به ویژه در شهرستان‌های داراب و بختگان دچار سیلاب و آبگرفتگی شدند و تخلیه جمعیتی داشتیم که در مدت زمان کوتاهی تجهیزات آب، برق، گاز و ...این روستاها برقرار شد و روستاییان به منازل مسکونی خود بازگشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه هلال احمر به توزیع کمک‌های اولیه همانند روال معمول در این روستاها اقدام کرد، گفت: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی فارس باز است و تردد به صورت عادی برقرار است.

رضایی با اعلام اینکه خوشبختانه آسب جدی ناشی از سیل در استان فارس نداشتیم و بیشتر آبگرفتگی بوده است، میانگین بارندگی سامانه بارشی اخیر در استان را بیش از ٢٥ میلی متر عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین از کارکرد مطلوب ستاد بحران شهرداری شیراز سخن گفت و افزود: ستاد بحران شهرداری این کلانشهر همه عوامل اجرایی خود را برای کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از باران به کار گرفته و در حال آماده باش است.

رضایی عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در شهر شیراز گزارش نشده و امید است این روند تداوم یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha