• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401050806121
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد:

عزاداری‌ها را در فضای آزاد برگزار کنید/ عادی‌انگاری و عدم واکسیناسیون عامل بازگشت کرونا

عزاداری‌ها را در فضای آزاد برگزار کنید/ عادی‌انگاری و عدم واکسیناسیون عامل بازگشت کرونا

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توصیه‌کرد: مراسم‌های عزاداری حسینی در فضای آزاد و رعایت فاصله گذاری مناسب برگزار شود.

دکتر حسین شیبانی ۸ مردادماه در نشستی با مجمع علما و روحانیون شهرستان شاهرود که با حضور نماینده مردم شاهرود و میامی، ائمه جمعه و فرماندار شاهرود برگزار شد ضمن تشریح وضعیت کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی همچنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن اجتماعات و عزاداری‌های ایام محرم خواستار رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از سوی عزاداران حسینی، در این ایام شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از عادی انگاری به‌عنوان بزرگ‌ترین و جدی ترین خطربالقوه در پیک جدید کروناویروس یاد کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون می‌تواند به کنترل این بیماری و جلوگیری از فراگیری بیشتر آن در این ایام کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم های ایام محرم را ضروری خواند افزود: باتوجه به خطر شیوع پیک جدید این همه‌گیری، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک ضروری است.

دکتر شیبانی توصیه کرد: عزاداران ضمن استفاده مؤثر از ماسک و شستن مداوم دست ها، به تکمیل دوره واکسیناسیون و زدن دز یادآور توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان به بیمارستان های شاهرود و میامی در مقطعی به صفر نیز رسیده بود خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر در بسیاری از استان ها شاهد افزایش مراجعان سرپایی به مراکز درمانی و بیمارستانی هستیم.

این پزشک متخصص با اشاره به دلایل افزایش مبتلایان در هفته‌های اخیر گفت: عدم استقبال از تکمیل واکسیناسیون، عدم رعایت پروتکل‌ها، عادی‌انگاری و برپایی مراسم‌های مختلف در فضاهای کوچک و پرخطر و...به تدریج سبب افزایش مبتلایان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با ابراز خرسندی از توجه شهروندان شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه به توصیه‌ها و هشدارهای مدافعان سلامت از افزایش هفت برابری واکسیناسیون‌ها در مناطق تحت پوشش دانشگاه در هفته های اخیر خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه در هفته گذشته شاهد افزایش قابل توجه واکسیناسیون‌ها در شاهرود و میامی بودیم که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به برپایی اجتماعات مذهبی از سوی هیات مذهبی و تکایا از روحانیون و مداحان خواست: عموم عزاداران را به رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور، توصیه کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha