• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401050806218

مدیرعامل تعاونی زنبورداران لارستان عنوان کرد:

سالانه ۵۰۰ تن عسل در لارستان تولید می‌شود

سالانه ۵۰۰ تن عسل در لارستان تولید می‌شود

ایسنا/فارس مدیرعامل تعاونی زنبورداران لارستان با بیان اینکه باحضور ۲۰۰ زنبودار از سراسر کشور سالانه ۵۰۰ تُن "عسل کُنار لارستان" تولید می‌شود، گفت: استقبال کشورهای حوزه خلیج فارس از این نوع بسیار زیاد است.

مهدی مصدق شنبه ٨ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: مقدار تولید در سال متفاوت است و بستگی به چند عامل دارد، که مهمترین آن عواملی نظیر؛ آب و هواست.

او ادامه داد: در منطقه لارستان هرچه در فصل بهار بارندگی بیشتر باشد در نهایت تولید عسل هر کندو بین ۳ تا ۵ کیلو است. اما هرساله از انتهای فصل تابستان (شهریور ماه)  ۲۰۰ زنبوردار از سراسر ایران و همچنین زنبورداران لارستانی در کل منطقه لارستان استقرار پیدا می‌کنند و حدود ۵۰۰ تُن از ۵۰ هزار کلونی عسل برداشت می‌شود.

مدیرعامل تعاونی زنبورداران لارستان تاکید کرد: مردم میزان عسل‌ مورد نیاز را از زنبورداران مطمئن تهیه کنند، چرا که تشخیص عسل تقلبی و اصل بسیار دشوار و به راحتی مشخص نمی‌شود، مگر با انجام آزمایش.

مصدق عنوان کرد: اگزچه عسل و موم که پرمصرف ترین فرآورده زنبور توسط مردم است، اما فرآورده‌هایی همچون؛ ژل رویال، گرده گل، برِ موم و زهر زنبور از مهمترین و گرانترین فرآورده‌های زنبور عسل است که در تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان بیماری های سرطانی بسیار موثر است.

او همچنین به زنبورداران تاکید کرد که در کنار تولید محصول خود، نحوه تولید دیگر فرآورده‌ها را فرا دگرفته و با عرضه به بازار نسبت به فرهنگ سازی در بین مردم اقدام کنند.

مدیرعامل تعاونی زنبورداران لارستان خاطرنشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لارستان، به طور مداوم کلاس‌های پرورش زنبور عسل و زنبورداری را برگزار می‌کند که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به این مرکز و یا تماس با شماره تلفن ۵۲۲۴۹۸۸۰ در این کلاس‌ها ثبت نام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha