• شنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050806351
  • خبرنگار : 50491

استاندار گلستان اعلام کرد

دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم محرم در گلستان/ ۵۵ درصد گلستانی‌ها دز سوم واکسن را نزده‌اند

دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم محرم در گلستان/ ۵۵ درصد گلستانی‌ها دز سوم واکسن را نزده‌اند

ایسنا/گلستان استاندار گلستان، جزئیات دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم سوگواری ماه محرم در سطح استان را اعلام کرد.

علی محمد زنگانه عصر امروز(شنبه ۸ مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ما وارد پیک هفتم کرونا شدیم و هفته گذشته اعلام کردیم که موضوع جدی است و باید همه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه روند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، بیماران وصل به دستگاه تنفس مصنوعی و موارد فوت در استان در حال افزایش است، از هم استانی ها خواست نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهتمام جدی داشته و در مراسم سوگواری حسینی حتما از ماسک استفاده کنند، همچنین در مراسمی شرکت کنند که مجریان آنها فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد آمار استان نشان می دهد واکسیناسیون می‌تواند از شیوع کرونا جلوگیری کنند، تصریح کرد: متاسفانه نزدیک به ۵۵ درصد از مردم گلستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکردند.

زنگانه از قرارگیری ۱۰ شهر گلستان در وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و بیان کرد: در این شهرها مراسم باید با ۳۰ درصد ظرفیت مراسم برگزار شود و هیئات مذهبی و متولیان باید این مسائل را رعایت کنند، همچنین مراسم سوگواری در شهرهای با وضعیت نارنجی با ۵۰ درصد ظرفیت مراسم برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای قرمز و نارنجی پیشنهاد ما برگزاری مراسم سوگواری حسینی در فضای باز است، تاکید کرد: در شهرهای زرد باید کمتر از ۷۰ درصد فضا برای مراسم استفاده شده و  حتما باید  پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه هم‌استانی‌ها در مراسمات سوگواری، همراه خود وسایل شخصی داشته باشند، افزود: رعایت پروتکل ها می تواند میزان ابتلا به کرونا را به شدت کاهش می دهد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha