• یکشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401050906502
  • خبرنگار : 71402

اعتراض باکو به "گلوله‌باران" مناطقی در نزدیکی قره‌باغ از سوی ارمنستان

اعتراض باکو به "گلوله‌باران" مناطقی در نزدیکی قره‌باغ از سوی ارمنستان

براساس گزارش خبرگزاری تاس، جمهوری‌ آذربایجان شنبه ارمنستان را به گلوله‌باران مواضعش در نزدیکی منطقه مورد مناقشه قره‌باغ متهم کرد؛ منطقه‌ای که این دو کشور همسایه به صورت متناوب در ۳۰ سال گذشته بر سر آن جنگیده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان شنبه اعلام کرد، پس از آنکه ارمنستان با استفاده از واحدهای توپخانه نیروهایی در مناطق لاچین و کلبجر واقع در غرب قره‌باغ را هدف حمله قرار داد، به تبادل متقابل آتش پرداخت.

همچنین آژانس خبری اینترفکس در گزارشی جداگانه نوشت که وزارت دفاع ارمنستان این اتهام را تکذیب کرده است.

مناقشه بر سر این منطقه که یک سرزمین کوهستانی درون جمهوری آذربایجان است که از دهه ۹۰ میلادی کنترل آن در اختیار ارمنی‌هاست، در سال ۲۰۲۰ به یک جنگ شش هفته‌ای کشیده شد و طی آن نیروهای جمهوری آذربایجان بخش‌هایی از این سرزمین را دوباره به دست گرفتند.

دو طرف بعد از میانجیگری روسیه برای رسیدن به آتش‌بس روی یک طرح صلح کار کردند اما گاه و بیگاه یکدیگر را به شلیک به آن سوی مرز متهم می‌کنند.

براساس گزارش رویترز، روز دوشنبه گذشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به صورت جداگانه با رهبران ارمنستان و جمهوری آذربایجان در تلاشی برای ‌ترغیب این دو جمهوری سابق شوروی برای حرکت به سمت صلح گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۰ ۰۳:۴۲

ایسنا دست از اسلام بازی بردار چرا سریع تیتر میزنی؟؟؟از کجا میدونی باکو راست میگه؟؟؟ مگر پیامبرگفته هر کی مسلمون نیست نابودش کنید؟؟؟؟؟ چون چند تا مسلمون تو باکویه هر غلطی کردن چشم بسته درسته؟؟؟ همین باکو دنبال تجزیه ایرانه... شبکه ماهواره ای گوناز تی وی زدن ببین.. ۳ استان رو ایرانی نمیدونن الانم تو یوتیوب فعال شدن با همون اسم... نتیجه گند کاری رسانه هایی مثل شما و سپاه که سریع تو جنگ برا خودشیرینی و اسلام بازی رفت طرف باکو گرفت.....