• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401050907270
  • خبرنگار : 71533

سبحانی‌نیا:

تاکید دولت بر تقدم مسائل اقتصادی به مسائل اخلاقی، بنا به ضرورت‎های فعلی جامعه است

تاکید دولت بر تقدم مسائل اقتصادی به مسائل اخلاقی، بنا به ضرورت‎های فعلی جامعه است

نماینده سابق مجلس، نگاه رییس جمهوری، تقدم مسائل اقتصادی به مسائل اخلاقی را مبتنی بر ضرورت‌های فعلی جامعه ارزیابی کرد امری که می‌تواند نشان دهد مسائل مبتلا به جامعه در حوزه اقتصادی چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد،

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری مبنی بر اراده مصمم دولت به امر به معروف و نهی از منکر در حوزه اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: نگاه آقای رئیس‌جمهوری در این زمینه و تقدم مسائل اقتصادی به مسائل اخلاقی، بنا به ضرورت‌های فعلی جامعه است تا مشخص شود که مسائل مبتلا به جامعه در حوزه اقتصادی چه اهمیتی می‌تواند داشته باشد، اما در هر صورت همانطور که خود آقای رئیسی نیز تاکید کرده است توجه به مسائل اخلاقی و زیرشاخه‌های مختلف آن می‌تواند در حکم زیربنای همه این امور تعریف شود و آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: همانطور که آقای رئیسی هم یادآور شده است موضوعات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی همگی دارای اهمیت هستند و یک جامعه اسلامی نمی‌تواند نسبت به این موضوعات یا برخی از آنها بی‌توجهی نشان دهد. به همین دلیل مسائل اخلاقی و امر به معروف و نهی از منکر از یکدیگر قابل تفکیک نیست و سخنان آقای رئیسی هم ناظر به اهمیت مسائل اقتصادی و اجتماعی است، نه اینکه امر به معروف و نهی از منکر در مسائل اقتصادی را در حاشیه برخی امور دیگر قرار داد.

این نماینده سابق مجلس با طرح این پرسش که دولت برای تحقق شعار گشت ارشاد برای مدیران چه اقداماتی باید انجام دهد، تاکید کرد: موضوع گشت ارشاد همانطور که از عنوانش برمی‌آید، موضوعی است که در آن اصل ارشاد، از هیمنه و هیبت انتظامی و برخوردهای حاشیه‌ساز، جایگاه والاتری دارد. همچنین در زمینه کنترل و نظارت بر مدیران یا آنچه که به عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شده است باید به شکل دقیق و منسجمی تقویت شود که البته برای این هدف نهادها و دستگاه‌های نظارتی متعددی وجود دارند و می‌توان از ظرفیت آنها نیز استفاده کرد.

سبحانی‌نیا در پایان تاکید کرد: در جامعه در عین حال که باید شاهد نظارت و امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مدیریتی باشیم، در حوزه مسائل اجتماعی و اخلاقی نیز می‌طلبد که یک حکومت اسلامی، این فرضیه دینی را زنده نگاه دارد. مهم است که در زمینه گشت ارشاد، ماموران انتظامی دقت و توجه کافی داشته باشند و همچنین توجیه لازم را دریافت کرده باشند و باتجربه به موضوع نگاه کنند تا اگر در برخی موارد امکان بروز رفتارهای حاشیه‌ساز وجود دارد از آن جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha