• یکشنبه / ۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۵۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401050907369
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

کمتر از یک درصد اردبیلی‌ها دز یادآور را تزریق کردند

کمتر از یک درصد اردبیلی‌ها دز یادآور را تزریق کردند

ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ‌کمتر از یک درصد اهالی استان اردبیل نسبت به تزریق واکسن دز یادآور اقدام کردند.

محمد جعفرزاده در جلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: به رغم تاکید و توصیه مسئولان کمترین استقبال را از سوی مردم در تزریق دز چهارم واکسن کرونا شاهد هستیم و در 2 هفته اخیر کمتر از 16 هزار نفر برای تزریق دز نوبت چهارم به مراکز بهداشتی مراجعه کرده‌اند.

وی به تشدید اوضاع کرونایی در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با فوت سه نفر از هم استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا، مجموع فوتی‌های پیک هفتم به 9 نفر رسیده و همچنان تعدادی از بیماران در بخش‌های مراقبتی ویژه تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: 392 نفر مراجعه به مراکز درمانی و 287 نفر مراجعه به مراکز بهداشتی را در 24 ساعت گذشته بر اثر کرونا شاهد بودیم که از این تعداد 14 نفر منجر به بستری در بیمارستان شده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 14 نفر در بخش آی.سی.یو و 48 نفر در بخش بیمارستانی تحت مراقبت هستند، افزود: هفت نفر در 24 ساعت گذشته از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

وی به رنگ زرد پنج شهر استان نظیر اردبیل، پارس‌آباد، نمین، مشگین‌شهر و خلخال اشاره کرد و ادامه داد: مابقی شهرها در وضعیت آبی به سر می‌برند.

جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنان تاکید و توصیه ما تزریق دز یادآور یا همان نوبت چهارم است و در کنار آن با توجه به ایام ماه محرم و عزاداری‌های این ایام، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: امیدواریم همه مردم با رعایت موازین بهداشتی مراقبت بیشتری را انجام دهند تا پیک هفتم را با کمترین تلفات سپری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در عزاداری‌ها تاکید ما بیشتر بر برگزاری مراسم در فضای آزاد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و همچنان تزریق دز یادآور و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha