• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401051007677
  • خبرنگار : 30165

از سوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛

جزئیات فعالیت شورای عالی فناوری سلامت اعلام شد

جزئیات فعالیت شورای عالی فناوری سلامت اعلام شد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن تشریح جزئیات فعالیت در شورای عالی فناوری سلامت گفت: این شورا متشکل از روسای کمیته‌های تخصصی است و طی چند ماه اخیر تشکیل شده و با تمام قوا به تعیین اولویت‌های حوزه تخصصی خود پرداخته‌ است تا مسیر فناوری سلامت کشور بر مبنای آن تعیین و هدایت شود.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی با بیان این‌که شورای عالی فناوری سلامت عالی‌ترین جایگاه سیاست‌گذاری در حوزه فناوری سلامت است، گفت: ریاست شورای عالی سلامت را وزیر بهداشت بر عهده دارد و معاون تحقیقات و فناوری نیز نائب رئیس آن خواهد بود.

او شورای معین شورای عالی فناوری سلامت را به عنوان یک شورای تصمیم‌ساز یاد کرد و گفت: شورای معین متشکل از روسای کمیته‌های تخصصی است که طی چند ماه اخیر تشکیل شده و با تمام قوا به تعیین اولویت‌های حوزه تخصصی خود پرداخته‌اند تا مسیر فناوری سلامت کشور بر مبنای آن تعیین و هدایت شود.

 پناهی تاکید کرد: در جلسات شورای معین تمامی مصوبات و تصمیمات شورای عالی فناوری سلامت ساخته و پرداخته می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با بیان این‌که سه روش برای طرح مسئله در شورای عالی فناوری در نظر گرفته شده است، گفت: مسیر نخست کمیته‌های تخصصی هستند که هر یک مدل‌هایی مشخصی برای شناسایی نیازها و چالش‌ها و همینطور نحوه حمایت از حوزه تخصصی خود دارند و مسائل مربوطه را می‌توانند پس از اجماع نظر به شورای معین اعلام کنند.

پناهی مسیر دوم را از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: به این منظور کارگروهی با ریاست جناب آقای دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تشکیل شده است تا نیازهای دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق این کارگروه جمع‌آوری و منعکس شود. مسیر سوم نیز نیازهایی است که در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت جهت طرح در شورای عالی فناوری احصا می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ پناهی با اشاره به اینکه کمیته‌های تخصصی از تمام ظرفیت موجود در کشور باید استفاده کنند، گفت: هر کمیته در حوزه تخصصی خود نیازهای کشور را رصد کند و متناسب با آن اگر نهاد، سازمان و شرکتی توانایی تولید آن را دارد بررسی و پیشنهاد دهد. شناسایی و بیان مشکل باید به همراه راهکار و راه حل آن ارائه شود و باید سیاست‌گذاری کلان کشور در حوزه فناوری سلامت شکل بگیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha