• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401051007908
  • منبع : جهاد دانشگاهی

رییس دانشگاه ارومیه:

جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با پیشینه علمی و فرهنگی، کارهای بزرگی انجام داده است

جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با پیشینه علمی و فرهنگی، کارهای بزرگی انجام داده است
رئیس دانشگاه ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی رییس دانشگاه ارومیه گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تاکنون با تعامل با دانشگاه ها دستاوردهای بزرگی کسب کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل ار روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، دکتر احمد علیجانپور ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان در مباحث علمی پژوهشی و فرهنگی پیشینه درخشانی دارد و توانسته است با اتکا به همین پیشینه با تعامل در دانشگاه ها کارهای بزرگی انجام دهد، افزود: راه اندازی آزمایشگاه تخصصی مرجع محصولات باغی و کشاورزی ارگانیک، راه اندازی مرکز ذخایر ژنتیکی گیاهی شمال غرب کشور، راه اندازی کلینیک تخصصی عارضه یابی مدیریت و فعالیت های پژوهشی در زمینه کشاورزی و اصلاح واحد های درختان میوه از جمله دستاوردهای شاخص این نهاد انقلابی در سطح استان که می توان از این فعالیتها به عنوان فعالیت های برجسته علمی در سطح استان نام برد.

رییس دانشگاه ارومیه بیان کرد: دانشگاه ارومیه در دوره مدیریت جدید ارتباط نزدیکی با مدیران جهاد دانشگاهی استان دارد و از تمامی فعالیت های جهاد دانشگاهی که در دانشگاه ارومیه و با همکاری دانشجویان و همکاران انجام می شود حمایت مادی و معنوی نموده و از فعالیت های آتی آن نیز استقبال می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط اوایل انقلاب با فرمان امام راحل، جهاد دانشگاهی جز اولین نهادهای انقلابی بود که ایجاد شد و با اتکای به نیروی داخلی و با اقدامات شایسته علمی و فرهنگی از همان ابتدا در مسیر عبور کشور از موانع نقش به سزایی داشته است. 

 علیجانپور با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان الگویی موفق در فعالیت های جهادی توانسته است از ظرفیت دانشگاهی و علمی خود در مسیر توسعه کشور بهره ببرد و در این مسیر نیز توفیقات متعددی هم داشته است، تصریح کرد: ارگانهای دیگر باید از سبقه انقلابی و جهادی موجود در جهاد دانشگاهی الگو گرفته و در مسیر بالندگی با برنامه ریزی به سمت توسعه حرکت کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه صحیح و پرشتاب حرکت علمی کشور "کار و مدیریت جهادی" و تقویت روحیه "ما می توانیم" و همچنین با توجه به شعار سال، فعالیت های جهاددانشگاهی در طول فعالیت های خود نشان دهنده عمل به همین منویات در راستای هدف گذاری حرکت علمی کشور از طریق تولید فناوری های جدید در چهار چوب ارزش های اسلامی است.

علیجانپور یادآور شد: با توجه به شعار سال حرکت در مسیر انقلاب و همکاری با نهاد های علمی و دانشگاهی از جمله انتظارهای مردم نسبت به این نهاد انقلابی است، که جهاد دانشگاهی شایسته است با حمایت از فارغ التحصیلان و تشکیل شرکت های دانش بنیان، زمینه های رشد، بالندگی و تولید ثروت مبتنی بر دانش را فراهم سازد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha