• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401051007966
  • خبرنگار : 50105

افول سرعت فعالیت کارخانه‌های چین در ماه جولای

افول سرعت فعالیت کارخانه‌های چین در ماه جولای

طبق نظرسنجی از بخش خصوصی، فعالیت کارخانه‌های چین در ماه جولای با سرعت کمتری گسترش یافت زیرا شتاب رشد در تولید، سفارش‌های جدید و اشتغال کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید از ۵۱.۷ درصد در ماه قبل به ۵۰.۴ درصد در ماه جولای کاهش یافت و بسیار کمتر از انتظارات تحلیلگران برای کاهش جزئی به ۵۱.۵ بود. شاخص ۵۰ واحدی رشد را از انقباض به صورت ماهانه جدا می‌کند.

قطب‌های تولیدی اصلی چین، از جمله مرکز تجاری شانگهای، در ماه ژوئن پس از قرنطینه‌های گسترده کووید در بهار، شاهد بازگشت قابل‌توجهی بودند اما بهبودی با شیوع سویه جدید ویروس و تضعیف تقاضای داخلی و جهانی و همچنین رکود طولانی‌مدت بازار املاک تحت تاثیر قرار گرفت.

این یافته‌ها اندکی بهتر ازشاخص رسمی دولت در روز یکشنبه بود که نشان داد فعالیت کارخانه چین به طور غیرمنتظره‌ای در ماه جولای کاهش یافته است. رشد سفارشات جدید؛ داخلی و صادراتی نیز به دلیل کاهش تقاضا و تأثیر مداوم بیماری کووید- ۱۹ بر مخارج مشتری کاهش یافت.

با توجه به شیوع اخیر کووید و کمبود موجودی و پرسنل در تامین کنندگان، زمان صرف شده برای تحویل موارد خریداری شده به تولیدکنندگان در ماه جولای افزایش یافت. در همین حال، شاخص اشتغال در تولیدکنندگان چینی برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت و به کمترین میزان در ۲۷ ماه گذشته رسید که نشان دهنده تداوم ضعف بازار کار است.

وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در گروه کایکسین اینسایت گفت: بازیابی عرضه و تقاضا نتوانست به بازار کار برای تولید سرایت کند که همچنان در حال کاهش است. وانگ افزود: شرکت‌هایی که به شدت تمایل به کاهش هزینه‌ها در مواجهه با تقاضای ضعیف بازار داشتند، در مورد افزایش کارکنان خود محتاط بودند.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که سیاست‌گذاران موضع خود در برابر کووید صفر را تأیید کرده‌اند و آماده‌اند تا هدف رشد تولید ناخالص داخلی خود را که حدود ۵.۵ درصد برای سال جاری است، از دست بدهند. مقامات در عوض بر دستیابی به بهترین نتایج در سال جاری تمرکز خواهند کرد، برخلاف درخواست‌های قبلی مبنی بر اینکه برای دستیابی به هدف رشد خود در سال ۲۰۲۲ سخت کار خواهد کرد.

وانگ انتظار داشت که با تاکید بر سه ماهه سوم دوره بسیار مهمی برای بازگرداندن اقتصاد به مسیر اصلی خود باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha