• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401051008179
  • خبرنگار : 50428

باهدف تکریم شعائر دینی و اسلامی انجام شد؛

شور فرهنگ حسینی در فرهنگسراهای اردبیل

شور فرهنگ حسینی در فرهنگسراهای اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم و باهدف تکریم شعائر دینی و اسلامی بیش از ۵۰ برنامه مذهبی فرهنگی در فرهنگسراهای شهرداری اردبیل برگزار خواهد شد.

اباصلت ابراهیمی ۱۰ مرداد در جلسه تشریح ویژه‌برنامه‌های ماه محرم تصریح کرد: هم‌زمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)، و باهدف تعظیم و تکریم شعائر دینی و فرهنگی و ترویج مفاهیم ارزشمند عاشورایی بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی مذهبی در فرهنگسراهای شهرداری اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم مراسم عزاداری و سوگواری در هر پنج فرهنگسرای شهرداری اردبیل برگزار می‌شود؛ افزود: مراسم ادب عاشقی از جمله برنامه‌های شاخص سازمان فرهنگی شهرداری است که باهدف ارتقا معرفت حسینی و انس با مقام ولایت و پیشگیری از انحرافات در عزاداری‌ها در فرهنگسراها برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل عنوان کرد: کارگاه آموزشی تربیت فرزند بر اساس فرهنگ عاشورا، ایستگاه صلواتی و نوحه‌سرایی، مسابقه‌های داستانی ویژه کودکان، قرائت زیارت عاشورا، فراخوان مجازی حسینیه کوچک من (ارسال شعرخوانی، نقاشی، دل‌نوشته و ...)،خوانش کتاب بامحتوای ارزش‌های محرم، عصر عاشورایی و ... ازجمله برنامه‌های این سازمان در این ایام است.

ابراهیمی همچنین به پخت نذری با مشارکت خود اهالی محلات در فرهنگسراها اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مشارکتی با دیگر نهادهای مذهبی و هیئت‌های مذهبی و اجرای اردوهای گردشگری و زیارتی نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگسراها است.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی فرهنگسراهای شهرداری اردبیل با پرچم‌های سیاه افزود: این اقدام نیز باهدف هویت‌بخشی در سیمای بصری مراکز فرهنگی انجام شده که فرهنگسراهای شهرداری درمجموع روزانه به بیش از ۵۰۰ مخاطب خدمات آموزشی فرهنگی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha