• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401051008182
  • خبرنگار : 50378

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی:

استفاده درست از ظرفیت‌های گردشگری آورده‌های زیادی برای استان خواهد داشت

استفاده درست از ظرفیت‌های گردشگری آورده‌های زیادی برای استان خواهد داشت

ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: مقوله گردشگری به لحاظ اقتصادی و معرفی ویژگی‌های مردم‌شناسی و طبیعی خراسان رضوی بسیار مهم است و همین موارد باعث شده که سالانه ۳۰ میلیون زائر به این استان سفر کنند. اگر از چنین ظرفیتی به خوبی استفاده شود، قطعا آورده‌های بسیاری برای استان خواهد داشت.

مهدی رضایی امروز، ۱۰ مرداد ماه، در نشست هم‌اندیشی ساماندهی تورهای گردشگری استان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستادی سیاست‌گذار، پژوهش‌محور، مطالبه‌گر، نظارت‌کننده و هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌ها و تشکل‌هاست و از نام آن معلوم است که فعالیت اجرایی ندارد.  

وی اضافه کرد: در بخش گردشگری نیاز است که برای رفع برخی آسیب‌ها چند دستگاه را با یکدیگر هماهنگ کرد. در این میان یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند به کمک ایجاد این هماهنگی بیاید، ستاد امر به معروف و نهی از منکر است. از آنجایی که این موضوع تبیین نشده، شاید نقش ستاد از دید برخی از افراد نقش اصلی نباشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارگروه گردشگری استان از اواسط سال گذشته بابت آسیب‌های گردشگری که در خراسان رضوی پیش آمد و در شان جامعه گردشگری و فعالان این بخش نبود، آغاز به کار کرد. در این ستاد در مجموع اقدامات خوبی انجام گرفت؛ اعضای اصلی کارگروه نیز یکدیگر را پیدا کردند و این موضوع به برخی از اقدامات مثبت که البته کافی نیست، منجر شد.

رضایی عنوان کرد: سیستم گردشگری استان مجموعه‌ای از چرخ‌دنده‌هاست که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کند. البته برخی از عوامل بیرونی نیز در کار متولیان این بخش دخالت می‌کند و باعث اخلال می‌شود. در قانون قید شده اگر کسی بدون مجوز در فعالیت متولیان یک بخش مانند گردشگری دخالت کند  متولیان باید موضوع را مورد بررسی قرار داده و با آن برخورد کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی تصریح کرد: باید توجه داشت سیستمی پویاست که دائما آسیب‌های خود را احصا کند و برای رفع آن‌ طرح عملیاتی بچیند. اگر قرار باشد طرحی اجرا شود و آسیب‌ها کاهش پیدا کند، پس از رهایی طرح مجدد آسیب‌ها فوران خواهد کرد. از همین رو درخواست دارم یک طرح اجرایی برای مقابله با تورهای گردشگری غیرمجاز که برند اصلی این صنعت را خدشه‌دار می‌کنند، طراحی شود. در اجرای این طرح هر جایی که به کمک بین‌دستگاهی نیاز بود، ما نیز دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha