• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401051209378
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فراخوان جمع‌آوری اسناد انقلاب اسلامی در استان اردبیل

فراخوان جمع‌آوری اسناد انقلاب اسلامی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل به همت حوزه هنری استان اردبیل، فراخوان جمع‌آوری عکس، اسناد، فایل صوتی و تصویری انقلاب اسلامی استان اردبیل منتشر شد.

 امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترویج آثار انقلاب اسلامی و زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب و انقلابیون برای نسل حاضر و آینده، این فراخوان را منتشر و اقدام به جمع‌آوری عکس، اسناد، فایل صوتی و تصویری انقلاب شکوهمند اسلامی می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سندی گویا از روحیه آزادگی و بزرگی ملت است، اضافه کرد: در این حادثه عظیم اقشار مختلف از همه جای کشور نقش داشتند که  ضرورت دارد تا عکس و اسناد آن جمع‌آوری و برای آیندگان حفظ شود. به طوری که در نظر داریم از همه کسانی‌که شجاعانه در آن ایام اقدام به تهیه عکس کردند تا بسیاری از زیبایی‌های پنهان و آشکاری را به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های بی‌دریغ مردم شکل گرفته است به ثبت برسانند، دعوت کنیم.

به گفته رجبی، حسین درازی و سیدامین موسوی  به عنوان‌ مجریان طرح و متولیان جمع‌آوری اسناد و تصاویر معرفی می شوند به طوری که این افراد به دلیل کارهای متعددی که از گذشته داشته اند می توانند گزینه ها خوبی برای مدیریت و جمع آوری این اسناد باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر عکاسان مطرح فعال در اردبیل، عکاسخانه‌ها، مجموعه‌داران، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، مردم عادی، مساجد، هیئت‌های مذهبی، ادارات، ریش سفیدان محلات ششگانه، علما و بزرگان و مدارس و مدرسان پیشکسوت حوزه‌های علمیه و مردم شهرها و روستاهای تمام نقاط استان اردبیل می توانند ما را در در جمع آوری این آثار یاری رسانند.

همچنین در این طرح به واقعه بازار، وقایع روز ۲۳ بهمن ۱۳۵۷، شهدا و شخصیت‌های انقلاب اسلامی، نقش اردبیل در جنبش سایر استان‌ها و حضور عشایر در تمام نقاط استان اردبیل پرداخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، عموم علاقه‌مندان در شهرستان‌های استان اردبیل، می‌توانند جهت مشاهده کامل شرایط فراخوان به سایت حوزه هنری استان اردبیل به آدرس www.Artardabil.ir مراجعه نموده و یا عکس، اسناد، فایل صوتی و تصویری خود را به‌صورت حضوری به آدرس: اردبیل، بالاتر از میدان بعثت، روبروی نیروگاه، حوزه هنری استان تحویل و یا به شماره  ۰۹۰۳۷۰۶۴۹۹۷  در شبکه‌های اجتماعی ارسال نمایند.

گفتنی است اختتامیه این فراخوان در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برگزار و ضمن چاپ عکس‌ها و اسناد منتخب در کتاب نفیسی با نام اهدا کننده، به اهداکنندگان عکس‌ها و اسناد منتخب هدایای نفیسی داده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha