• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401051209547
  • خبرنگار : 50477

نجات همه اهل عالم با حسین است

جهادگران گلستانی «در پناه محرم» سوگوار اباعبدالله (ع) شدند

جهادگران گلستانی «در پناه محرم» سوگوار اباعبدالله (ع) شدند

ایسنا/گلستان مراسم سوگواری ایام شهادت سید و سالار شهیدان در سالن شهید امرالله نادران جهاددانشگاهی گلستان برگزار شد.

پیش از ظهر امروز مراسم عزاداری جهادگران جهاددانشگاهی استان گلستان در سوگ و ماتم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش با حضور رئیس، معاون فرهنگی و مسئول پشتیبانی این واحد در مجتمع ستاد جهاددانشگاهی استان برگزار شد که قرائت زیارت عاشورا، روضه خوانی و مداحی از برنامه های این آئین معنوی با عنوان «در پناه محرم» بود.

در این مراسم کربلایی «سیدمحمدجواد بنی کمالی» جهادگر و مدیر اجرایی ایسپا جهاددانشگاهی استان گلستان به مداحی و ذکر مصیبت پرداخت و قرائت زیارت عاشورا نیز توسط کربلایی «هادی حسن زاده» مسئول پشتیبانی واحد صورت گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان در حاشیه این مراسم و گفت و گو با جهادگران عزادار حسینی با اشاره به اینکه هر تلاشی را نمی‌توان جهاد نامید، اظهار کرد: تلاشی جهاد است که دارای ویژگیهایی از جمله مقابله هوشمندانه با دشمن و موانع و همچنین ایثار و فداکاری باشد.

جهادگران گلستانی «در پناه محرم» سوگوار اباعبدالله (ع) شدند

جهادگران گلستانی «در پناه محرم» سوگوار اباعبدالله (ع) شدند

ابراهیم شهبازی با بیان اینکه عاشورا جلوه گاه کامل جهاد و جهادگری است، افزود: امام حسین علیه السلام در وهله نخست هم با دعوت خود و هم عدم بیعتش هوشمندانه و هدفمند در مقابل دشمن ایستاد و در وهله بعدی نیز با خون خود دشمن را رسوا کرد تا امروز پس از قرن ها بزرگترین رسانه و بزرگترین تصویرسازی تاریخی از جدال حق و باطل را برای بیداری همه مردم رقم بزند.

وی با بیان اینکه  یکی دیگر از ویژگی های جهاد در عاشورا جلوه های تمام قد فداکاری و ایثارگری بود، خاطرنشان کرد: شما در رفتار و عملکرد همه یاران اباعبدالله از حضرت عباس (ع) گرفته تا فرزند امام حسن (ع) و ... نمونه های بارز ایثارگری و فداکاری را به راحتی مشاهده می کنید.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با تاکید بر اینکه امروز جهاددانشگاهی به نیروهایی نیاز دارد که جهاد را با این معنا به منصه ظهور برسانند، ادامه داد: انتظار ما از همه جهادگران تلاش در راستای رفع موانع توسعه و مقابله هوشمندانه با ترفندهای دشمن برای ایجاد ناامیدی است.

جهادگران گلستانی «در پناه محرم» سوگوار اباعبدالله (ع) شدند

جهادگران گلستانی «در پناه محرم» سوگوار اباعبدالله (ع) شدند

شهبازی جهاددانشگاهی را تجلی گاه ایثار و فداکاری برای حل مسائل اساسی کشور دانست و گفت: اگر بخواهیم خود را جهادگر بدانیم باید ویژگی های جهاد را مطالعه و آنها را در تفکر، رفتار و کردار خود نهادینه کنیم زیرا جهادگر بودن صرفا با یک عنوان و پست تجلی پیدا نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در جهاددانشگاهی استان گلستان تا پایان ماه صفر هر چهارشنبه با حضور جهادگران این مجموعه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha