• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401051209782
  • منبع : نمایندگی سمنان

بزرگترین بازار دام کشور در ایوان‌کی گرمسار افتتاح می‌شود

بزرگترین بازار دام کشور در ایوان‌کی گرمسار افتتاح می‌شود

ایسنا/سمنان بزرگترین بازار دام سبک و سنگین کشور در ایوان‌کی گرمسار افتتاح می‌شود.

امیر هوشنگ اقبال پور رئیس هیئت مدیره بازار دام پایتخت ۱۲ مردادماه در گفت‌وگو با ایسنابا اعلام این خبر اظهار کرد: بزرگترین بازاردام سبک و سنگین کشور تا پاییز امسال در شهرستان گرمسار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از شهرستان گرمسار به عنوان قطب پرواربندی استان سمنان نام برد و افزود: این بازار دام سبک و سنگین به منظور تامین دام مصرفی استان‌های سمنان و تهران و استان‌های هم جوار ظرف دو سه ماهه آینده در ایوان کی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع زمین، برای بازاردام پایتخت در نظرگرفته شده است تصریح کرد: این مجموعه با بهترین و به روز ترین امکانات رفاهی طراحی شده است و به زودی در ایوانکی افتتاح می‌شودد.

اقبال پور از ظرفیت روزانه بیش از ۵۰۰۰راسی دام سبک و سنگین در این بازار خبر داد و افزود: با افتتاح این مجموعه، فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال زایی حداقل ۵۰۰ نفر به وجود خواهد آمد.

رئیس هیئت مدیره بازار دام پایتخت ضمن تاکید بر اینکه شهرستان گرمسار از نظر سوق الجیشی و لجستیکی در چهارراه مواصلاتی " شرق به غرب و شمال به جنوب "واقع شده است خاطرنشان کرد: این منطقه دارای ویژگی های منحصر به فردی است و اتصال راه های ترانزیتی از شرق به غرب و شمال به جنوب و نزدیکی آن به پایتخت از ویزگی های بارز آن محسوب می‌شود.

بزرگترین بازار دام کشور در ایوان‌کی گرمسار افتتاح می‌شود
عنوان بزرگترین بازار دام کشور- ایوانکی گرمسار

اقبال پور مهم ترین هدف ساخت این مجموعه را تامین دام مصرفی استان‌های تهران و سمنان ارزیابی و اضافه کرد: باتوجه به فقدان بازار دام در تهران ؛ احداث این مرکز در منطقه ایوان کی می‌تواند به رفع مشکلات این بخش کمک کند .

وی میزان سرمایه‌گذاری این پروژه را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد وگفت : بازار دام پایتخت علاوه بر فرآورده های گوشتی، عرضه مستقیم خوراک دام ، کنسانتره،  کاه و یونجه و نمک را نیز فراهم می‌کند .

اقبال پور از هدفگذاری این بازار برای ایجاد بسترهای صادرات و واردات دامی خبر داد و اظهار کرد: ایجاد بیش از ۱۰۰ غرفه دام سبک و سنگین ، داروخانه شبانه روزی، دامپزشکی ، کلینیک دامپزشکی ، مرکز واکسیناسیون و شماره گذاری دام ،واحد سونوگرافی برای تشخیص دام های آبستن، پست بانک و واحدهای اقامتی برای مهمانان و کارگران مقیم ،باسکول تریلی کش ۶۰ تنی،  دام کش‌های کوچک مدرن دیجیتالی، سالن گفتگوی دامداران، ساخت ۱۰ هزار متر مربع پارکینگ برای خودروهای وانت بار و کامیون وهمچنین۱۰ هزار مترمربع پارکینگ برای خودرو های سواری و...از جمله بخش‌های تعبیه شده در این بازار بزرگ است.

رئیس هیئت مدیره بازار دام پایتخت ادامه داد: در این مجموعه بخش‌های دیگری نظیر: استخر ماهی و فروش آن ، مرکز عرضه وسایل مورد نیاز دامداران و عشایر و..نیز پیش‌بینی شده است.
بزرگترین بازار دام کشور در ایوان‌کی گرمسار افتتاح می‌شود

گزارشگر: مرضیه حبیبی
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha