• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401051209943
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد:

تحقق جهاد تبیین از طریق توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی

تحقق جهاد تبیین از طریق توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان بر لزوم تحقق جهاد تبیین از طریق تلاش در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی تاکید کرد و گفت: هنر یکی از راه‌های مهم در اجرای جهاد تبیین است و سوگواره های حسینی نیز در این جهاد که مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب است نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۱۲ مردادماه در مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ حسینی از راه‌های تحقق جهاد تبیین است.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبری در جمع امامان جمعه کشور تاکید کرد: عدالت محوری و ظلم ستیزی از ویژگی‌های فرهنگ حسینی و عاشورا است که باید مورد توجه باشد.

مطیعی، با تجلیل از دست اندرکاران برگزاری سوگواره مهر محرم به هم افزایی دستگاههای فرهنگی در اجرای این سوگواره نیز اشاره کرد و گفت: این همکاری و مشارکت دستگاههای فرهنگی استان سمنان بسیار ارزشمند است و تاثیر بسزایی در کسب موفقیت ها و تداوم این سوگواره داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر لزوم حمایت از این سوگواره تاکید و تصریح کرد:دفتر نمایندگی ولی فقیه تلاش می‌کند تا در برنامه های این سوگواره از جمله بازدید از نمایشگاه آن مشارکت و همکاری نماید.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با تاکید بر گستردگی و تنوع آیین‌های عزاداری در این استان گفت: سوگواره مهر محرم تلاش دارد تا این نشاط معنوی را به تصویر کشیده و آن را به مخاطبان خود منتقل کند.

فرشید فلاح افزود: تنوع آیین های عزاداری ایام محرم در این استان به گونه ای است که در نقاط شهری و روستایی فعالیت‌های متنوعی با مشارکت عزاداران حسینی برگزار می‌شود.

وی این فعالیت ها را سرمایه ارزشمند و پیشینه ای تاریخی برای استان سمنان دانست و اظهار کرد: در برگزاری سوگواره مهر محرم هم افزایی بسیار خوبی بین دستگاه‌های مختلف فرهنگی اعم از صدا و سیما، حوزه هنری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری و ... ایجاد شده و همین عامل باعث افزایش کیفیت و تداوم برگزار این سوگواره شده به طوریکه امسال شاهد برگزاری پانزدهمین دوره آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) نیز گفت: این سوگواره با تجمیع سوگواره های سیب، اشراق و مهر محرم برگزار می شود و سوگواره مهر محرم نیز با پشتیبانی و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های این استان برگزار می شود.

به گزارش ایسنا-این سوگواره امسال در موضوعات و محورهای هنر جهاد تبیین و غیرت دینی، هیئات خانگی و تربیت حسینی و نیز مسوولیت اجتماعی و همدلی حسینی برگزار می شود و مهلت ارسال آثار به سوگواره مهر محرم نیز تا پنجم مهر و پایان ماه صفر تعیین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha