• پنجشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401051310195

معاون استاندار فارس:

آستانه تاب آوری اقدامات پژوهشی افزایش یابد

آستانه تاب آوری اقدامات پژوهشی افزایش یابد

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تاکید کرد که در فعالیت‌های پژوهشی باید آستانه تاب آوری در زمینه آزمون و خطا را افزایش داد.

محمود رضایی شب گذشته چهارشنبه ۱۲ مرداد در نشست هماهنگی راه‌اندازی دفتر پارک علم و فناوری صنعت نفت و گاز که با حضور معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت برگزار شد، بیان کرد: فارس در در زمینه ذخایر نفت و به ویژه گاز در زمره استان‌های پیشرو کشور است.

او با اشاره به این موضوع که جوانان فارس در دانشگاه‌ها شیفته‌های تحقیقات پژوهشی هستند، اظهار کرد: این ظرفیت بالقوه با سرمایه گذاری صنایع می‌تواند ساماندهی شده و برکات بیشماری را برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: فارس دارای توانمندی‌های چشمگیری در حوزه انرژی و دانشگاهی است که با هم افزایی این دو رکن مهم در قالب پارک‌های علم و فناوری می‌توان شاخصه‌های رشد و پیشرفت استان را شتاب بخشید.

رضایی کوچی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در کارهای پژوهشی باید آستانه تاب آوری در زمینه آزمون و خطا را افزایش داد، عنوان کرد: در حوزه نفت و گاز نیازمند فعالیت‌های جمعی و سیستماتیک هستیم و با توسل به دانش اهل فن در رشته‌های مختلف به موفقیت دست می‌یابیم.

اهمیت برخورداری فارس از موهبت‌های حوزه انرژی

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز در این جلسه بیان کرد: فارس نفت‌خیز و گازخیز است و کمتر شهرستانی در پهنه استان را داریم که از این موهبت خدادادی بی بهره باشد.

او با اشاره به پتروشیمی‌های فعال در فارس و بهره‌گیری از نیروهای بومی و غیر بومی در این مجموعه‌ها، گفت: همجواری با استان‌های نفت‌خیز کمک شایانی به فعال شدن فارس در حوزه نفت و گاز کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: راه‌اندازی پارک علم و فناوری نفت در استان از سوی وزارت نفت رویکرد ارزشمندی است و در پرتو این ساختار به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان در راستای همکاری با پارک علم و فناوری خواهیم بود.

قادری در بخش دیگری از سخنانش از انعقاد تفاهمنامه بین وزارت نفت و دانشگاه صنعتی خبر داد و افزود: این آمادگی در استان فارس وجود دارد که با اختصاص زمین به شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نفت از آنها حمایت کرده و زمینه سرمایه گذاری وزارت نفت در استان تقویت شود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه با حضور معاون وزیر نفت، دفتر پارک علم و فن آوری و نوآوری صنعت نفت و گاز فارس افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha