• پنجشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401051310270
  • منبع : نمایندگی سمنان

در یک هفته اخیر صورت گرفت:

بستری‌شدن ۶۴ بیمار جدید با تشخیص قطعی کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان سمنان

بستری‌شدن ۶۴ بیمار جدید با تشخیص قطعی کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری‌شدن ۶۴ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ طی یک هفته اخیر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.

دکتر کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در ۶ شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۱ هزار و ۹۴۲ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: در هفته گذشته و از پنجم لغایت پایان روز اداری گذشته ۱۲ مرداد ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۴ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و به‌این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۱ هزار و ۹۸۷ نفر رسیده است .

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس تصریح کرد: علاوه بر این ۴۹ هزار و ۹۵۵ بیمار مبتلای قطعی نیز به صورت سرپایی در مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: خوشبختانه تعداد کل موارد بهبودی و ترخیص شده‌ی مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزار و ۷۳۵ نفر رسید.

قدس با اشاره به افزایش موارد ابتلا در کشور طی هفته‌های اخیر بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و توصیه کرد: از عموم شهروندان هم‌استانی انتظار می‌رود با استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در کنترل این بیماری یاری دهند.

به گزارش ایسنا -استان سمنان از معدود استان‌هایی است که دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است. دو شهرستان شاهرود و میامی تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود و شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر نیز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستند.

دکتر شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود را ۳۸ نفر اعلام کرد.

وی از بستری بودن هفت نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد و افزود: بیماران مبتلا به کرونای دو شهرستان شاهرود و میامی در امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha