• پنجشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401051310511
  • خبرنگار : 71038

به بهانه انتشار یک توییت

ماجرای شهادت ۱۱ شهروند ایرانی در حمله عراق به کویت چیست؟

ماجرای شهادت ۱۱ شهروند ایرانی در حمله عراق به کویت چیست؟

روز گذشته سفارت ایران در کویت،در توئیتی با تاکید بر اینکه پیوند میان دو ملت ایران و کویت ناگسستنی است، اعلام کرد: ایران در راه آزادسازی کویت از اشغالگیری رژیم صدام ۱۱ شهید تقدیم کرد و تنها کشور غیر عربی است که این همه شهید داده است و این پیوند ناگسستنی دو ملت همسایه و مسلمان را نشان می‌دهد.

 به گزارش ایسنا، پس از انتشار این توئیت، ممکن است برای برخی از مخاطبان و شهروندان ایرانی این سوال پیش آمده باشد که ماجرای شهید شدن ۱۱ شهروند ایرانی در این جنگ چیست یا اینکه آیا ایران برای آزادسازی کویت از رژیم اشغالگر صدام نیروی نظامی به این کشور اعزام کرده است که در این جنگ به شهادت رسیده باشند؟

ماجرای شهادت 11 شهروند ایرانی در جمله عراق به کویت چیست؟

بررسی های خبرنگار ایسنا بیانگر این موضوع است که منظور سفارت ایران از ۱۱ نفر مورد اشاره شهروندان ایرانی ساکن در کویت هستند که در آن مقطع زمانی در پی این جنگ به شهادت رسیدند و این افراد در مشاغل مختلف در کویت مشغول به فعالیت بوده اند. 

آمار به شهادت رسیدن ۱۱ شهروند ایرانی در این جنگ از سوی کویت به صورت رسمی اعلام شده و ایران بعد از عربستان و امارات سومین کشوری است که شهروندانش در این جنگ به شهادت رسیده اند و بنیاد شهید کویت و دیوان امیری این کشور به صورت رسمی این موضوع را اعلام کرده است که در دو تصویر زیر قابل مشاهده است .

ماجرای شهادت 11 شهروند ایرانی در جمله عراق به کویت چیست؟

  این آمار یاد آور این موضوع است که دو ملت ایران و عراق زخم خورده از اشغالگری رژیم بعثی صدام هستند و خون شهروندان ایران و کویتی برای ازاد سازی کویت از اشغالگری صدام بر زمین ریخته شده است و این یکی از عوامل مهم پیوند دو ملت ایران و کویت است .

ماجرای شهادت 11 شهروند ایرانی در جمله عراق به کویت چیست؟


انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۴ ۱۴:۵۶

سال ۱۹۹۰ بود صدام به کویت حمله کرد بارزانی ها به بغداد یورش بردند آمریکا به عراق حمله کرد نفت عراق را زد همه جا تاریک شد ما در مرز بودیم هواپیماهای آمریکایی را میدیدم یادش یخیر سال ۶۹ یا ۷۰ بود

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۴ ۱۷:۲۸

خدا رحمت كند همه شهيدان رآه حق در هى جاي دنيا لطفا إسم اين شهدا ذكر كنيد

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۴ ۲۲:۴۱

هر چه فداکاری کنیم به جایی نمی رسیم و هیچ وفا و تعهدی از سوی این دولتها نمی بینیم لذا سیاست به کنار اما عواطف ملت خودمان زیر پایمان له می کنیم ایکاش کمی می فهمیدیم