• پنجشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401051310516
  • خبرنگار : 71496

نشست لاپید و گانتس برای بررسی وضعیت امنیتی غلاف غزه

نشست لاپید و گانتس برای بررسی وضعیت امنیتی غلاف غزه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) با وزیر جنگ این رژیم نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی شرایط امنیتی منطقه غلاق غزه داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز با انتشار توییتی اعلام کرد که نشستی برای رایزنی‌های امنیتی با بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم داشته که طی آن دو طرف شرایط امنیتی حاکم بر منطقه غلاف غزه و گام‌های لازم برای ادامه برقراری امنیت در این منطقه را بررسی کردند.

لاپید توییت کرد، درباره انجام ارزیابی دیگری از آخرین شرایط این منطقه توافق شد.

رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در راستای آمادگی برای هرگونه واکنش احتمالی جنبش جهاد اسلامی در انتقام از بازداشت بسام السعدی، از رهبران این جنبش، وضعیت آماده‌باش اعلام شده در شهرک‌های موسوم به غلاف غزه را حداقل برای یک روز دیگر تمدید کرد.

شبکه "کان" رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در پایان ارزیابی وضعیت غلاف غزه در نهاد نظامی تصمیم گرفته شد که وضعیت آماده‌باش در غلاف غزه دستکم برای یک روز دیگر ادامه یابد.

طبق گزارش کان، علت مسدود شدن مسیرهای نزدیک به مرزهای نوار غزه نگرانی‌های ارتش اسرائیل از حملات جنبش جهاد اسلامی با راکت‌های ضد تانک در پاسخ به بازداشت السعدی در شمال کرانه باختری است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه پس از ارزیابی وضعیت منطقه غلاف غزه تصمیم گرفت مسیرها و محورهای اصلی واقع در جنوب مسدود باقی بمانند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین دوشنبه در بیانیه کوتاهی از بسیج و افزایش سطح آماده‌باش نیروها و یگان‌های رزمی خود خبر داد.

گروهی از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پس از درگیری و تیراندازی که به شهادت یک فلسطینی ختم شد، السعدی ۶۱ ساله را در منزلش واقع در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری بازداشت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha