• پنجشنبه / ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401051310568
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان خبر داد

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۱هزار سیل زده کهگیلویه و بویراحمد

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۱هزار سیل زده کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی به ۱۱هزار نفر سیل زده این استان خبر داد.

کاظم فلاحی دوست در جمع خبرنگاران افزود: با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و استقرار بالگردهای امدادی به عشایر مناطق صعب العبور استان امدادرسانی شد . 

وی از امداد رسانی به ۲۷۶۷ خانوار سیل زده با جمعیت ۱۱ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به از بین رفتن راه ها و جاده های منتهی به مناطق عشایری و به خصوص مناطق صعب العبور استان و با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور دو فروند بالگرد در استان مستقر شدند و با چهار سورتی پرواز اثر مطلوبی در تسریع ارسال و انتقال اقلام امدادی به این مناطق داشتند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امدادرسانی ها همچنان ادامه دارد و از اینکه فعالیت‌های امدادگران مورد لطف و حسن نظر مردم و اصحاب رسانه است از صبوری مردم در تحمل سختی ها و کمک به نیروهای امدادی در توزیع اقلام و همکاری همه اصحاب رسانه جهت پوشش اخبار و اطلاع رسانی به موقع در خصوص هشدارها که سهم بسزایی در کم کردن آسیب ها (به ویژه عدم وجود آسیب های جانی) داشته است تقدیر و تشکر می کنیم و ان شاءالله تا رسیدن به حالت پایدار و عادی و پایان فعالیت این موج بارشی در کنار هم استانی های عزیز هستیم. 

فلاحی دوست تصریح کرد: در یک هفته گذشته و همزمان با وقوع سیل تابستانی و آب‌گرفتگی ها در سراسر استان تاکنون تعداد ۲۳۰نفر از امدادگران و نجاتگران این جمعیت در قالب ۴۶ تیم عملیاتی امداد و نجات و با استفاده از دو فروند بالگرد و ۳۲ خودروی امدادی برای خدمات رسانی و امدادرسانی تلاش کردند.

وی ادامه داد: با توزیع ۱۰۳۵ تخته موکت، ۱۵۴۵ تخته پتو، ۷۹۶۷ کیلوگرم نایلون، ۲۸۴۷ بسته مواد غذایی، ۶۴۰ کیلوگرم برنج، ۴۰ دستگاه والور، ۲۰ ست ظروف، ۱۴۰ مورد اقلام متفرقه و اسکان  ۴۱۵ نفر در اماکن امن و ۱۳۷ مورد تخلیه آب گرفتگی و ۲۳ مورد رهاسازی خودرو به ۱۱هزار و ۶۸ نفر( ۲۷۶۷ خانوار ) امدادرسانی کردیم . 

به گزارش ایسنا، سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد سامان هنوز در حال فعالیت است و تا اطلاع رسانی هواشناسی و مدیریت بحران استان مبنی بر خروج این سامانه ضروری است احتیاط لازم توسط مردم عزیز استان کهگیلویه و بویراحمدی اتخاذ شود و از حاشیه رودخانه ها و مسیل فاصله گرفته و سلامتی و امنیت خود را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha