• یکشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401051611957
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مسئول تاکید کرد:

کارآمدی طرح‌های پژوهشی در گرو حل مشکلات استان اردبیل است

کارآمدی طرح‌های پژوهشی در گرو حل مشکلات استان اردبیل است

ایسنا/اردبیل معاون توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: کارآمدی طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی در گرو حل مشکلات استان اردبیل و بهبود شرایط زندگی مردم است.

کاظم دبیر روز گذشته  ۱۵ مرداد در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش استان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: تخصیص نیم درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی یک فرآیند مناسب و مطلوب با هدف گره‌گشایی از مشکلات در حوزه‌های مختلف است که دستگاه‌های اجرایی باید از فرصت فراهم شده بیشترین بهره را ببرند.


وی به نهایی شدن 49 عنوان طرح پژوهشی در سطح استان برای سال‌جاری اشاره کرد و گفت: همه این طرح‌ها باید در راستای بهبود توسعه استان و بر اساس سند آمایش تدوین و تهیه شود تا ما بتوانیم خروجی مناسبی را در حل مشکلات استان به ویژه افزایش سرانه درآمد مردم، بهبود اشتغال، کارآمدی محیط زیست بهتر و راهکارهای توسعه پایدار شاهد و ناظر باشیم.


معاون توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل دانشگاه‌ها و مراکز علمی را بهترین بستر برای اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی عنوان کرد و افزود: در ابعاد توسعه استان اعم از کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و خدمات بهتر است از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی در اجرای طرح‌های پژوهشی منحصر به فرد و ثمربخش استفاده شود تا خروجی مناسبی را از این طرح‌ها شاهد باشیم.


دبیر تصریح کرد: نباید طرح‌های پژوهشی در کتابخانه‌ها و مراکز اداری ما خاک بخورد بلکه بهتر است به تناسب صرف هزینه‌های بیت‌المال این طرح‌ها در حل مسائل کشور و استان گامی مؤثر و حرکتی مفید باشد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا صاحبان این طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم تا آنها بتوانند با خیال راحت این طرح‌های کاربردی را انجام داده و زمینه اجرایی را با همکاری دستگاه‌های اداری و نهادهای دولتی شاهد باشیم.


معاون توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل اضافه کرد: زمان آن است که به دور از نگاه تشریفاتی در عمل و به صورت کاربردی گره‌ها و مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف با نگاه واقع‌بینانه در بخش پژوهش و مطالعات انجام شده و ما بتوانیم در ابعاد مختلف درست عمل کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha