• یکشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401051611973

همزمان با عاشورای حسینی انجام می‌شود؛

تجدید میثاق عشایر فارس با شهدا در تشییع پیکر شهید اسکندری

تجدید میثاق عشایر فارس با شهدا در تشییع پیکر شهید اسکندری

ایسنا/فارس مسئول هماهنگی هیئات مذهبی قشقایی‌های مقیم شیراز اعلام کرد که همزمان با دهم محرم و مصادف با عاشورای حسینی، عشایر فارس با سیدالشهدای مقاومت، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری تجدید میثاق می‌کنند.

عین‌الله جوزن یکشنبه ۱۶ مرداد در جمع خبرنگاران بیان کرد: عشایر همواره و در همه برهه‌های حساس نظام جمهوری اسلامی، در صحنه حاضر بوده و ولایت مداری خود را ثابت کرده‌اند.

او همچنین ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله  افزود: ایلات قشقائی، لر، خمسه، باصری و کهمره با محوریت سپاه عشایر فارس در روز دوشنبه ١٧ مرداد همزمان با مراسم عاشورای حسینی در آئین تشییع و تدفین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری به صورت منظم و یکپارچه حضور پیدا می‌کنند.

مهدی نصیری قرقانی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز هم عنوان کرد: عشایر فارس در این مراسم با استفاده از عناصر و نمادهای ایلیاتی ضمن اعلام حمایت از جریان شهادت و دفاع از کیان نظام، با شهدا و امام شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

او گفت: عشایر فارس بر خود تکلیف دانسته که با یک برنامه ریزی مدون با محوریت سپاه عشایر، با یک انضباط ایلیاتی در این رویداد مهم حضور پیدا و بخشی از دین خود را نسبت به نظام و شهدا ادا کنند.

مصطفی کیانی رحیمی، دبیر اجرایی این تجمع نیز خاطرنشان کرد: برای حضور در این مراسم چندین جلسه  هم اندیشی با نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، فرمانده سپاه عشایر فارس و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های این قشر  بزرگ از جامعه برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha