• دوشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401051712487
  • خبرنگار : 71610

راهپیمایی باشکوه روز عاشورا در صنعاء و اعلام همبستگی با مقاومت فلسطین و لبنان

راهپیمایی باشکوه روز عاشورا در صنعاء و اعلام همبستگی با مقاومت فلسطین و لبنان

ملت یمن امروز (دوشنبه) با برگزاری راهپیمایی باشکوه در صنعاء مراسم روز عاشورا را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، شبکه المسیره اعلام کرد که ملت یمن امروز به مناسبت عاشورای حسینی راهپیمایی گسترده‌ای را با حضور گروه‌های مختلف در صنعاء برگزار کردند.

طبق این گزارش، راهپیمایی عاشورای صنعاء تحت تاثیر تحولات و مسئله فلسطین قرار داشت و حاضران در این راهپیمایی به شباهت میان مسئله فلسطین و مسئله یمن و تجاوزات به ملت مظلوم یمن و فلسطین توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کردند.

 شهروندان یمنی با برافراشتن پرچم های فلسطین و یمن شعارهایی را علیه تجاوزات به یمن و فلسطین سر  دادند و خواستار پایداری و مقاومت در مقابل این تجاوزات شدند.

شمس الدین شرف الدین، مفتی یمن در سخنرانی در جریان راهپیمایی صنعاء اظهار کرد: هدف بزرگداشت عاشورا؛ پیوند میان امت (اسلام و عربی) به پرچم‌های راهنمایی و مسئولیت‌های آن در قبال مسائل این امت است.

وی خطاب به ملت فلسطین گفت: ما با شما هستیم و هرآنچه در اختیار داریم با شماست، ای ملت فلسطین شما با پایداری و مقاومتتان رضایت خدا را جلب می‌کنید.

در بیانیه راهپیمایی صنعاء بر تعهد به مسائل امت اسلامی و عربی و در رأس آنها مسئله فلسطین، دشمنی  با رژیم صهیونیستی و سلطه گری آمریکا و همبستگی ما با ملت‌های اسلامی تاکید شده است.

حاضران در راهپیمایی یمن همچنین هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

ملت یمن در ادامه تجاوزات روزهای اخیر رژیم اشغالگر به نوار غزه و هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت فلسطین و هتک حرمت مسجدالأقصی را محکوم کردند.

در بیانیه راهپیمایی یمن همچنین بر حمایت ملت یمن از لبنان و مقاومت این کشور به نمایندگی حزب‌الله در مقابل تهدیدهای رژیم صهیونیستی تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است: قدرتی که حزب‌الله کسب کرده است، صرفاً قدرتی برای لبنان نیست ، بلکه برای کل امت بوده و نوک پیکان محور مقاومت است.

در این بیانیه درباره آتش‌بس یمن نیز تاکید شده است: با توجه به آتش بس اعلام شده، ما به ائتلاف متجاوز می‌گوییم ، انگشتمان روی ماشه است و ما همچنان در حال آماده سازی خود برای مقابله با تجاوز به کشورمان و محاصره آن هستیم.

 ملت یمن در ادامه تاکید کردند که هزینه مقاومت دربرابر دشمن از هزینه تسلیم و به زانو درآمدن در مقابل آن کمتر خواهد بود.

ملت یمن همچنین ضمن تمدید میثاق با آرمان‌های امام حسین (ع) بر ادامه مقابله با "یزید زمانه" و ظالمان این زمانه یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست‌ نشانده‌های‌شان تا دستیابی به پیروزی تاکید کردند.

راهپیمایی باشکوه روز عاشورا در صنعاء و اعلام همبستگی با مقاومت فلسطین و لبنان

راهپیمایی باشکوه روز عاشورا در صنعاء و اعلام همبستگی با مقاومت فلسطین و لبنان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha