• دوشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401051712556
  • خبرنگار : 50448

بوشهر در سوگ امام آزادگان

بوشهر در سوگ امام آزادگان

ایسنا/بوشهر با فرارسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی سراسر استان بوشهر غرق در سوگ و ماتم شهادت سرور و سالار شهیدان است و دسته های عزاداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عزاداری پرداختند.

نماز ظهر عاشورا روز دوشنبه با حضور سوگواران حسینی به امامت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر با رعایت نکات بهداشتی مقابله با کرونا  اقامه شد.

مردم ولایی و متدین استان بوشهر از صبح امروز در امامزاده ها، تکایا و بقاع متبرکه استان به عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان پرداخته و خود را برای اقامه نماز ظهر عاشورا به مساجد و مکان های اعلام شده رساندند.

احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر در حاشیه برپایی نماز ظهر عاشورا در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: این ایام را به مردم مومن و انقلابی استان بوشهر و مردم ایران اسلامی و عاشقان حسین(ع) در سراسر جهان به ویژه کشورهای محور مقاومت تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با دهه محرم، با اوج گیری مجدد کرونا مواجه بودیم افزود: در ستاد کرونا مصوب کردیم که عزاداران با رعایت پروتکل ها و زدن ماسک در مراسمات حضور پیدا کنند تا مراسمات، باشکوه و با کمترین خطر برای سلامتی مردم برگزار شود.

استاندار بوشهر با اشاره به نقش مردم استان در برپایی مراسمات عزاداری سالار شهیدان خاطر نشان کرد: مردم استان بوشهر همیشه در مراسم عزاداری سالار شهیدان در سطح کشور پیشتاز بوده‌اند و بسیاری از روش‌های عزاداری بوشهری‌ها در کشور به عنوان الگو شناخته می‌شود.

محمدی‌زاده گفت: مراسمات و عزاداری‌ها در دهه اول محرم در سراسر شهرها و روستاهای استان با شکوه خاصی برقرار بود و مردم نیز عشق و ارادت خود به اباعبدالله الحسین(ع) را نشان دادند.

وی با بیان اینکه این عزاداری‌ها اثر ماندگاری در فرهنگ‌ ما خواهد داشت یادآور شد: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری سنتی مراسمات محرم‌تاکید داشته‌اند و مردم استان نیز به شیوه سنتی عزاداری کردند که قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: از خیران عزیز و کسانی که در برپایی باشکوه‌تر مراسمات حضوری موثر داشتند باید تشکر کنیم.

محمدی‌زاده تصریح کرد: جوانان انقلابی که در برپایی و پذیرایی مراسمات کمک کردند و خانواده‌هایی که در منازل نسبت به برپایی مراسم اهتمام داشتند و همه کسانی که در گسترش فرهنگ عاشورایی همراهی کردند قابل تقدیر هستند.

وی در ادامه با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اضافه کرد: خبرنگاران در واقع پیام رسانان وقایع هر سرزمین و هر مملکت هستند و نقشی موثر در پیروزی و تداوم انقلاب داشته و دارند.

استاندار بوشهر افزود: تعداد زبادی از خبرنگاران در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند و برای انتقال واقعیت‌ها به مردم و در راه حقیقت به شهادت رسیدند که باید یاد و نام این عزیزان را زنده نگه داریم.

محمدی‌زاده با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری عاشورای حسینی تصریح کرد: نقشی که خبرنگاران در شرایط کنونی بر عهده دارند دقیقا نقشی است که حضرت زینب (س) در انتقال حماسه عظیم عاشورا بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین فقط مختص شیعیان نیست بلکه همه آزادگان عالم در این رخداد بزرگ مشارکت می‌کنند گفت: حضرت زینب(س) به خوبی پیام عاشورا و پیام امام حسین(ع) را منتقل کرد و امروز تمام آزادگان جهان در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) سوگواری می‌کنند.

محمدی‌زاده خاطر نشان کرد: خبرنگاران در نظام اسلامی نقشی بسیار ماندگار در تداوم حرکت‌های بزرگ و حماسی بر عهده دارند و امیدوارم روز به روز شاهد موفقیت بیشتر این قشر باشیم.

به گزارش ایسنا، هیئت‌های مذهبی استان بوشهر که از اول محرم خیمه‌های عزا را در جای جای استان بر پا کرده بودند همزمان با عاشورای حسینی با راه انداختن دسته‌های عزاداری نام «حسین» را زمزمه و همپای اشک‌های عرشیان به مویه و زاری پرداختند.

عزاداری سرور و سالار شهیدان در استان بوشهر به عنوان سنتی که مظهر وحدت و نماد هویت مذهبی و ملی است برگزار و پیر و جوان این مصیبت بزرگ را با عزاداری به محضر حضرت ولیعصر (عج) تسلیت می‌گویند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha