• سه‌شنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401051813161
  • خبرنگار : 50093

مدیر شبکه رادیویی زیارت مطرح کرد

تسریع برقراری ارتباط زائران با اماکن زیارتی، رسالت اصلی رادیو زیارت

تسریع برقراری ارتباط زائران با اماکن زیارتی، رسالت اصلی رادیو زیارت

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه رادیویی زیارت گفت: رسالت اصلی رادیو زیارت، تسریع برقراری ارتباط مخاطبان با اماکن زیارتی و انتقال حال و هوای زیارت از اماکن مقدس و بیان معارف اهل بیت(ع) است.

هادی افشارصفوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های رادیو زیارت در محرم اظهار کرد: ماموریت اصلی رادیو زیارت بیان معارف اهل بیت(ع) و تببین معارف آن برای عموم مخاطبان است. این رادیو در طول سال چه در زمان‌های مناسبتی و چه در سایر ایام تلاش دارد در کنار پاسخگویی به نیاز و عواطف مخاطبان، آنچه در سیره اهل بیت است با لسان کارشناسان و مناسب به استحضار مخاطبان خود برساند.

وی افزود: ماه محرم و صفر یکی از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که این ارتباط را به صورت مستمر برقرار می‌کند. آنچه در این ماه برای مخاطبان ارائه می‌شود، علاوه بر برنامه‌های مناسبتی، مجموعه‌ای از برنامه‌های روتین است که حال و هوای محرمی پیدا می‌کند.

مدیر شبکه رادیویی زیارت در خصوص مهم‌ترین هدفی که این رادیو در ایام محرم و صفر دنبال می‌کند، گفت: رادیو زیارت بالاترین ظرفیت ارتباطی مردم را در حوزه زیارت در اختیار دارد. به عنوان مثال در مسابقه‌ای که هر روز با همکاری ستاد اقامه نماز در دهه نخست محرم برگزار شده به طور متوسط از ۲۳۰ شهرستان بازخورد داشته است. این مسابقه هر روز به مدت ۵ دقیقه برگزار شده که این بازخورد را به صورت روزانه در پیام‌های شرکت‌کنندگان شاهد بوده‌ایم.

افشارصفوی با اشاره به اینکه رسالت اصلی رادیو زیارت، تسریع برقراری ارتباط مخاطبان با اماکن زیارتی و انتقال حال و هوای زیارت از اماکن مقدس و بیان معارف اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: وقتی رادیو زیارت چنین گستره مخاطبی را در اختیار دارد، برقراری ارتباط از مشهد در حوزه زیارت و بیان معارف اهل بیت و انتقال حال و هوای محرم از مشهد و کربلا در دهه محرم را نیز در دستور کار قرار می‌دهد. امیدوریم در ایام اربعین با شعار «من رسانه حسینم» به صورت حضوری از نجف و کربلا بتوانیم هدف خود را دنبال خواهیم کرد.

وی در خصوص راه‌اندازی بخش سیمای رادیو زیارت گفت: عنوان این رادیو، رادیو تصویری زیارت است، از همین رو تلاش داریم ظرفیت‌های تصویری را در برنامه‌های خود ایجاد کنیم. روزانه حداقل ۲ برنامه به صورت تصویری از طریق ایران صدا، تلوبیون و شبکه حبیب قابل دریافت است. طی مذاکراتی که رئیس سازمان صداوسیما و تولیت آستان قدس رضوی با یکدیگر داشته‌اند، رسما اعلام شده است که در فاصله نه چندان دور سیمای زیارت با همکاری آستان قدس رضوی آغاز به کار خواهد کرد. همچنین در شورای عالی زیارت که سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور در مشهد، سیمای زیارت مورد تصویب قرار گرفت که امیدواریم در سال آینده شاهد پخش برنامه‌های تلویزیونی این شبکه نیز باشیم.

مدیر شبکه رادیویی زیارت ادامه داد: این شبکه طی هماهنگی که با ستاد اداره‌کل صدای استان‌ها انجام داده است به منظور برآوردن نیاز و در اجابت درخواست شبکه‌های استانی، برنامه‌های ویژه این مناسبت‌ها را به گونه‌ای طراحی نموده که شبکه‌های استانی نیز بتوانند از این برنامه‌ها نیز بهره‌مند شوند. قابل ذکر است برنامه‌های ویژه این ایام را همچون سال‌های گذشته علاوه بر شبکه‌های استانی، شبکه رادیویی فرهنگ نیز آن را تقویت و پخش می‌کند.

افشارصفوی در خصوص اهم برنامه‌های رادیو زیارت در ایام محرم بیان کرد: برنامه «نسیم زیارت» عنوان ویژه برنامه زنده این شبکه است که با محوریت زیارت پخش می‌شود. نمایش، کارشناسی، گزارش، پیرغلامان حسینی، رسوم ماه محرم و صفر، آیین برگزاری این آداب در سایر کشورها، بخش شهدا، ارتباط با مخاطبین از جمله مهمترین بخش‌های این برنامه بوده است.

وی بیان کرد: ویژه برنامه «حسینیه ایران» عنوان ویژه برنامه محرمی دیگر شبکه رادیوی زیارت است. حسینیه ایران با ساختار ترکیبی ساده از شب اول محرم تا شام شهادت امام سجاد(ع) در ۱۳ قسمت به صورت زنده پخش خواهد شد. این برنامه دارای بخش‌های کارشناسی، نغمه‌خوان عشق، پیرغلام، محرم در ایران، نکات بهداشتی در عزاداری، خادم امام رضا(ع) و گزارش موضوعی است. «حسینیه ایران» توسط مصطفی اعلمی تهیه و پخش می‌شود. مقرر شده این برنامه از رادیو فرهنگ و صدای مراکز تقویت و پخش شود. همچنین این برنامه به صورت تصویری در صفحات شبکه به نشانی از فضای مجازی و اپلیکیشن ایرانصدا پخش می‌شود.

مدیر شبکه رادیویی زیارت تصریح کرد: «به تو از دور سلام» عنوان دیگر برنامه ویژه محرم رادیو زیارت است. این برنامه صبح‌های دهه اول محرم روی آنتن رفته است. پیام‌های این برنامه پیام نهضت عاشورا در موضوعات خانوادگی، عاطفی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی است. در این برنامه موضوعات خاصی همچون ورود امام حسین(ع) به کربلا، روز حقوق بشر اسلامی، شهادت عباس بابایی، تاسوعا، عاشورا، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، شهادت امام سجاد(ع) مطرح می‌شود. این برنامه با اهداف ایجاد حس زیارت راه دور برای مخاطبین، انتقال مفاهیم دینی مرتبط با ایام دهه اول ماه محرم تهیه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha