• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401051913630
  • خبرنگار : 50204

خرید ۱۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان مرکزی

خرید ۱۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: تاکنون در سطح استان مرکزی ۱۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

غلامرضا ملکی روز چهارشنبه ۱۹ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادارات غله و بازرگانی در سطح کشور، دو تکلیف اساسی تامین آرد و نان و تنظیم بازار را بر عهده دارند که آرد و نان از محل تولیدات داخل و واردات و همچنین تنظیم بازار از محل ذخایر استراتژیک به منظور جلوگیری از التهابات بازار انجام می شود.

وی در خصوص حوزه تنظیم بازار افزود: در زمان هایی که بازار و مردم در این حوزه مشکلاتی دارند، با عرضه محصول در قالب طرح های مختلف با تزریق کالاها(برنج، شکر و و روغن) در بازار از این التهابات جلوگیری می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲۰۰ تن برنج هندی، حدود ۱۱۰ تن برنج تایلندی، بیش از ۴۸۰۰ تن شکر و ۲۰۰ تن برنج پاکستانی در سطح استان توزیع شده است.

ملکی ادامه داد: همچنین در ایام محرم و صفر نیز ۸۵۰ تن برنج و ۵۰۰ تن شکر جهت نذورات در حال توزیع است.

وی بیان کرد: در سال های اخیر بواسطه مشکلات در خصوص اصلاح نظام یارانه ای نوساناتی در قیمت برخی کالاها ایجاد شد که با اقدامات صورت گرفته آرامش به این حوزه بازگشته و در برخی اقلام کاهش قیمت صورت گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: تاکنون در سطح استان مرکزی ۱۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دو برابری داشته است. سال گذشته در این زمان ۸۵ هزار تن گندم خریداری شده بود.

ملکی بیان کرد: تاکنون حدود ۶۰ هزار تن گندم به استان وارد شده که ۴۵ هزار تن از محل گندم دیگر کشورها و باقی از سایر استان ها بوده است.

وی با بیان اینکه اعتراضات از سمت خبازان در خصوص کیفیت آرد خیلی کم است، اضافه کرد: ۴۵ هزار تن از گندم خریداری شده استان به استان های اصفهان، چهارحل بختیاری، البرز، تهران و قم صادر شده و با توجه به ذخیره موجود، در حال حاضر به اندازه ۱۰ ماه در استان گندم خرید و ذخیره شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجوز حمل ۵ هزار تن برنج و شکر به استان گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha