• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401051913880
  • منبع : نمایندگی زنجان

تحقق تبیین واقعه عاشورا توسط امام سجاد (ع)

تحقق تبیین واقعه عاشورا توسط امام سجاد (ع)

ایسنا/زنجان مدرس حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: تبیین واقعه عاشورا به دست امام سجاد (ع) محقق شد و در صورتی که بسیاری از روایات و مناجات ایشان، نبود اصل واقعه عاشورا ناشناخته می‌ماند.

زهرا علمی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت سالروز درگذشت امام سجاد (ع) با اشاره به ویژگی‌ها و فضیلت سیره زندگی آن امام بزرگوار، عنوان کرد: امام سجاد (ع) پس از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و قیام عاشورا و در مدت ۳۵ سال امامت شیعیان، مسئولیت بسیار خطیری برای گردآوری مسلمانان و استحکام بنیان دین اسلام در جهان بر عهده داشتند.

وی با اشاره به روش دعوت به اسلام و تبلیغ امام سجاد (ع)، اظهار کرد: هر کدام از امامان دین اسلام با توجه به شرایط موجود زمانه خود به دعوت انسان‌ها به یکتاپرستی و گسترش دین مبین اسلام پرداختند. به طور مثال در زمان حیات امام حسین (ع) لازم بود که در راه اثبات حقانیت اسلام قیام صورت گیرد و در زمان حیات امام سجاد (ع) نیز این مبارزه در قالب دعا و مناجات و سخنرانی ایشان ادامه یافت.

علمی‌فرد با اشاره به شرایط حساس پس از قیام عاشورا برای شیعیان، تصریح‌ کرد: حادثه عاشورا به قدری هولناک و عظیم بود که ترس بزرگی بر شیعیان و مسلمانان دنیا قالب شد، به طوری‌ که مبارزه علنی با کفار سبب ریشه‌کن شدن تشیع از جهان می‌شد، به همین دلیل لازم بود تبلیغ و جمع‌آوری مسلمانان پنهانی و در قالب سخنرانی ادامه یابد.

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به انحراف دین از مسیر اصلی خود در زمان قیام عاشورا، بیان‌ کرد: قریب به ۶۰ سال پس از رحلت پیامبر اکرم و در زمان واقعه عاشورا بنی‌امیه با نام اسلام و برای رسیدن به بهشت و اجر و ثواب الهی امام حسین (ع) و اصحاب ایشان را به شهادت رساندند و این نشان‌دهنده انحراف مسلمانان از مسیر راستین خود است که امام سجاد (ع) باید این انحراف را اصلاح می‌کردند.

وی با اشاره به سه مسئولیت عمده امام سجاد (ع) در طول مدت امامت ایشان، افزود: اولین مسئولیت تبیین درست و دقیق اندیشه اسلامی دوم اثبات حقانیت اهل بیت و سومین و مهم‌ترین کار ایجاد تشکیلات منسجم برای پیروان تشیع بود.

مدرس حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به آثار به جای مانده از امام سجاد (ع)، خاطرنشان کرد: ما شیعیان باید پس از ایشان به این سه مسئولیت عمل کرده و با توجه به سخنرانی‌ها و مناجات ثبت شده در صحیفه سجادیه به عنوان پیروان اسلام و شیعیان مانع از انحراف دین شویم و نقشه‌های کفار برای بدبینی نسبت به مسلمانان و شیعیان را با روشن‌بینی خنثی سازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha