• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401051914135
  • خبرنگار : 50130

فرماندار سنندج:

اشتغال اولویت اصلی فرمانداری سنندج است

اشتغال اولویت اصلی فرمانداری سنندج است

ایسنا/کردستان فرماندار سنندج توجه ویژه به بحث اشتغال را از اولویت‌های فرمانداری سنندج ذکر کرد و گفت: در این زمینه اقدامات مهمی صورت گرفته است.

حسن عسگری امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان، که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، خبرنگاری را حرفه ای سخت ذکر و اظهار کرد: مشقت خبرنگاری در استان کردستان دو چندان است و خبرنگاران کردستان باید با دقت تمام تر به مخابره خبر بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید در سه حوزه مطالبه گری، عملیات روانی و سواد رسانه ای شناخت کافی داشته باشند افزود: خبرنگاران باید زبان تبیین را به اقناع نزدیک کنند تا پذیرش آن برای مردم نیز آسان تر باشد.

فرماندار سنندج خواستار نشر امیدافزایی در جامعه و حرکت رسانه ها در این راستا شد و ادامه داد: روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب، افتخار به گذشته و امید به آینده بوده اما هدف دشمن ایجاد ناامیدی در میان مردم است، بنابراین رسالت خبرنگاران در این راستا بسیار مهم است.

وی در ادامه سخنان خود، توجه ویژه به بحث اشتغال را از اولویت‌های فرمانداری سنندج ذکر کرد و افزود: در این زمینه اقدامات مهمی صورت گرفته است.

عسگری با اشاره به اینکه رونق روستاها، ایجاد درآمد پایدار و تقویت زیرساخت ها در روستاها از جمله اقدامات مهم فرمانداری در سال جاری است عنوان کرد: در بحث جذب گردشگر و صنایع دستی نیز فعالیت های خوبی از جمله برگزاری جشنواره گلاب گیری، جشنواره توت فرنگی و ... صورت گرفته است.

فرماندار سنندج، از افتتاح بازارچه محلی در حوزه صنایع دستی ئر آینده نزدیک خبر داد و گفت: این بازارچه ها می تواند تاثیر بسزایی در توسعه صنایع دستی  استان داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و با پیگیری مجدانه استاندار برخی از مشکلات مسکن ملی رفع شده و در حال پیگیری است.

فرماندار سنندج سهمیه مسکن ملی سنندج را ۲۲ هزار و ۶۴۶ واحد اعلام کرد و از ثبت نام ۴۵هزار نفر در سامانه ثبت نام مسکن ملی خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷ هزار نفر آن واجد شرایط برای دریافت مسکن بوده‌اند، ضمن اینکه سهمیه امسال پنج هزار واحد است که برای ۳ هزار واحد آن زمین فراهم شده است.

به گفته وی، در بحث از بین بردن زمینه ها و عوامل نارضایتی عمومی با همکاری شورا و شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله می‌توان به جمع آوری و ساماندهی وانت های میوه فروشی اشاره کرد.

حل مشکلات ناحیه منفصل شهری نایسر، حل مشکل آب شرب سنندج،‌ احداث چاه در محله حاشیه دوشان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال برای تامین آب شرب،تامین آب شرب آساوله، روکش آسفالت جاده های روستایی و بین شهری، گازرسانی به سه روستا، ترمیم ۶۰کیلومتر جاده‌های اصلی،‌ مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، ۵۵۰۰ مورد نظارت بر بازار و نانوایی‌ها، اخذ جریمه دو میلیارد و ۵۰۰میلیون ریالی برای تخلف نانوایی ها، راه اندازی مجدد واحدهای راکد تولیدی، رشد واحدهای صنعتی در سنندج، از دیگر اقدامات مهم فرمانداری سنندج است که عسگری به آن ها اشاره کرد.

وی از اختصاص و پرداخت ۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی خبر داد و افزود: در این راستا برای یک هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

عسگری در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با تخلفات نانوایی های سطح شهر سنندج که به مشکلی برای شهروندان تبدیل شده است گفت: وارد کردن بی حساب و کتاب یارانه‌ها در اصناف، موجب افزایش فساد و تخلف در آن بخش شده است؛ متاسفانه این امر موجب فراهم شدن فساد و تخلف در نانوایی ها شده است که باید حل و رفع شود.

به گفته عسگری در این زمینه نیز اقدامات مهمی صورت گرفته که از جمله می توان به افزایش نظارت ها و تعویض دستگاه های پوز اشاره کرد.

ترافیک هسته ای سنندج نیز از دیگر مسایل مطرح شده از سوی خبرنگاران بود که فرماندار سنندج، دلیل اصلی این امر را متمرکز بودن تمامی خدمات در نقطه مرکزی شهر و نبود پارکینگ ذکر کرد و افزود: سنندج از نبود پارکینگ رنج می برد؛ پارکینگ فروشی در هسته شهر سنندج از جمله مشکلاتی است که به ترافیک دامن زده و آن را تشدید کرده است، به این صورت که در گذشته ساختمان های موجود در هسته شهر که موظف به ساخت پارکینگ بوده اند، به جای این مهم، پول آن را به شهرداری پرداخت کرداه اند.

وی در رابطه با مشکل سگ های ولگرد در شهر سنندج عنوان کرد: شهرداری برای جمع آوری سگ های ولگرد مشکلات زیادی با جامعه دارد و در این زمینه رسانه ها می توانند کمک کار باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha