• پنجشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401052014355
  • خبرنگار : 50491

رئیس سازمان صمت گلستان:

صنایع تازه‌تأسیس دانش‌بنیان می‌شوند/ غفلت از صنوف و خدمات در فعالیت های دانش بنیان

صنایع تازه‌تأسیس دانش‌بنیان می‌شوند/ غفلت از صنوف و خدمات در فعالیت های دانش بنیان

ایسنا/گلستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی که به تازگی جواز تأسیس می‌گیرند و جنبه دانش بنیان‌شدن دارند با همکاری پارک علم و فناوری در این مسیر قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به مناسبت هفته خبرنگار ضمن حضور در مجموعه ایسنا با سردبیر و تحریریه این رسانه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در این دیدار ضمن تبریک هفته خبرنگار، اظهار کرد: اصحاب رسانه و به ویژه خبرگزاری ایسنا در تنویر افکار عمومی و توسعه استان گلستان به ویژه در حوزه اقتصادی نقش ویژه‌ای دارند که در اجرای طرح مردمی کردن یارانه ها نقش ایسنا قابل توجه و تحسین بود.

«درویشعلی حسن‌زاده» با قدردانی از زحمات خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی با مأموریت‌ها و شرایط ویژه‌ای روبه رو است که با توجه به این مسئله می‌طلبد اصحاب رسانه با تاسی از ایسنا که شعارش در راستای امیدآفرینی و انتشار اخبار خوب و امیدبخش است گام بردارند.

صنایع تازه‌تأسیس دانش‌بنیان می‌شوند/ غفلت از صنوف و خدمات در فعالیت های دانش بنیان

وی به شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» اشاره کرد و یادآور شد: تحقق شعار سال صرفاً نباید منوط به امسال باشد و حرکت در مسیر فرامین معظم‌له باید در همه زمان‌ها استمرار داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان متذکر شد: از سنوات گذشته به این مهم اعتقاد داریم که تولید کالا باید با مزیت رقابتی و دارای کیفیت و قیمت تمام‌شده باشد و در این راستا اقدامات مختلف را در دستور کار قرار دادیم.

حسن‌زاده با بیان اینکه  توسعه و تقویت واحدهای تحقیقی و توسعه در دستور کار ما قرار گرفته است، تصریح کرد: در سنوات گذشته واحدهایی در حوزه دانش بنیان شکل گرفته که امروز به پیشرفت بالایی رسیده و حرفی برای گفتن دارند.

وی بر ضرورت افزایش ارتباط با دانشگاه و استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی و مراکز رشد دانشگاهی و بنیاد نخبگان تأکید کرد و یادآور شد: باید به سمت تجاری سازی، بازارشناسی و بازاررسانی محصولات تولیدی حرکت کنیم تا به جای نفت به صادرات غیرنفتی اتکا کنیم.

صنایع تازه‌تأسیس دانش‌بنیان می‌شوند/ غفلت از صنوف و خدمات در فعالیت های دانش بنیان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه مراکز رشد و واحدهای دانشگاهی در حوزه علمی و فنی فعال هستند، متذکر شد: ما درصدد هستیم این واحدها را شناسایی کرده و تجاری‌سازی، بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی آن را فعال کنیم.

حسن‌زاده از هدایت واحدهای تازه‌تأسیس به سمت دانش‌بنیان شدن خبر داد و یادآور شد: واحدهای تولیدی و صنعتی که به تازگی جواز تأسیس می‌گیرند و جنبه دانش بنیان شدن دارند با همکاری پارک علم و فناوری به این سمت هدایت می شوند تا از همان ابتدا در مسیر دانش بنیان قرار گیرند البته برخی از واحدها دیگر امکان دانش بنیان‌شدن را ندارند چراکه ورود آنها به این سمت هزینه‌های هنگفتی را به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: معمولاً وقتی سخن از حوزه دانش‌بنیان می‌شود اشاره‌ها صرفاً به سمت واحدهای صنعتی می‌رود حال آنکه در حوزه خدمات و صنوف تولیدی نیز ظرفیت‌هایی زیادی برای دانش بنیان شدن وجود دارد که مغفول مانده و ما برای رونق آن به این سمت حرکت کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha