• پنجشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401052014534
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار جرقویه:

طرح آزادسازی قیمت‌ها در جرقویه با آرامش در حال اجرا است

طرح آزادسازی قیمت‌ها در جرقویه با آرامش در حال اجرا است

ایسنا/اصفهان فرماندار جرقویه گفت: در کل طرح آزادی سازی قیمت‌ها با آرامش خاصی در جرقویه در حال اجرا است و مردم اعتراض خاصی به این طرح نداشتند. مردم باید از این طرحِ دولت حمایت کنند، چراکه اجرای آن به نفع ملت است.

محسن ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره کیفیت اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها و حذف ارز ترجیحی در شهرستان جرقویه، اظهار کرد: بعد از آغاز اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها طبق جلساتی که با استانداری اصفهان داشتیم تمام بازار را به خوبی رصد و با پیش‌بینی‌هایی که کردیم تا حد زیادی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از قبل روغن، برنج و ... را تأمین و به اندازی کافی این اقلام را ذخیره کردیم و طی اجرای این طرح هیچ کمبودی در کالاهای اساسی نداشتیم.

وی افزود: البته پس از اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها مانند سایر نقاط کشور برخی اقلام در جرقویه نیز دچار افزایش قیمت شد که در نتیجه سه اکیپ بازرسی را فعال کردیم که تأثیر زیادی در کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش آن داشت. در این بازرسی‌ها ۴۰ پرونده تخلف از اصناف مختلف توسط اداره تعزیرات تشکیل شد که در شعب مختلف در حال رسیدگی است و حتی به برخی تخلف‌ها در محل رسیدگی و حکم آن ابلاغ شد.

فرماندار جرقویه گفت: در کل طرح آزادی سازی قیمت‌ها با آرامش خاصی در جرقویه در حال اجرا است و مردم اعتراض خاصی به این طرح نداشتند. مردم باید از این طرح دولت حمایت کنند، چراکه اجرای آن به نفع مردم است و دولت قصد دارد با اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها اقتصاد را به نفع مردم تغییر دهد. شاید در ابتدا اجرای طرح، مشکلاتی را برای مردم به وجود بیاورد، اما وقتی این میوه برسد حلاوت و شیرینی آن برای خودِ مردم است. دیوار کجی که در دولت قبل با عنوان ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارز ترجیحی بنیان گذاشته شد باید اصلاح می‌شد چراکه نفع آن برای عده‌ای رانت‌خوار بود که ایجاد فساد می‌کرد.

ریاحی تصریح کرد: وعده دولت سیزدهم برخورد با فساد بود و اجرای این طرح در همین جهت است. در تلاش هستیم افزایش قیمت‌ها به ندرت رخ دهد و کمترین فشار بر مردم وارد شود که نظارت بیشتر را از سوی دستگاه‌های مختلف طلب می‌کند و این فضا را در شهرستان جرقویه ایجاد کرده‌ایم و مردم مستمراً با دستگاه‌های اجرایی همکاری می‌کنند و هرگونه تخلف را گزارش می‌دهند. البته میزان تخلفات اندک بوده است، چراکه اصناف جرقویه منصف هستند و قوانین را به خوبی رعایت می‌کنند و همراهی خوبی داشته‌اند.

نان مورد نیاز مردم بیشتر در محوریت نان خانگی می‌چرخد

وی درباره وضعیت فروش نان، اظهار کرد: از نظر پخت نان این شهرستان وضعیت خاصی دارد، چراکه نان مورد نیاز مردم بیشتر در محوریت نان خانگی می‌چرخد و هنوز توزیع آرد نان خانگی داریم. برای مثال در شهر نیک‌آباد که مرکز شهرستان است یک نانوایی وجود دارد که مدت زیادی تعطیل بود و مردم بیشتر نان مورد نیاز خود را در خانه‌های خود پخت می‌کنند. به عبارت دیگر ۸۰ درصد نان پخته شده در شهرستان جرقویه در خانه‌ها انجام می‌شود و ۲۰ درصد آن بر عهده نانوایی‌ها است.

فرماندار جرقویه، خاطرنشان کرد: اما روی کیفیت نان‌های پخته شده در نانوایی‌ها به طور مستمر نظارت و هفته‌ای دو بار این مهم انجام می‌شود. برای فروش الکترونیکی نان باید در گام اول دستگاه «پوز» در نانوایی‌ها نصب شود که مراحل اداری آن انجام شده و تمام نانوایی‌ها به دستگاه پوز مجهز شده‌اند و آماده اجرای فروش الکترونیکی نان در جرقویه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha