• جمعه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401052114845
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار آران و بیدگل:

وضعیت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم حاد نبود

وضعیت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محرم حاد نبود

ایسنا/اصفهان فرماندار آران و بیدگل گفت: در بازرسی‌هایی که از مراسم عزاداری و حسینیه‌ها شد وضعیت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاد نبود و تا حد زیادی هیئات مذهبی این پروتکل‌ها را رعایت کردند.

علی‌اکبر رضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم، اظهار کرد: قبل از محرم وضعیت رنگ‌بندی آران و بیدگل آبی بود و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قبل از ماه رمضان برای روسای هیئات مذهبی و مداحان تشریح و ابلاغ شد و در ماه محرم امسال میزان رعایت پروتکل‌ها هرچند عالی نبود، اما نسبتاً خوب بود و هیئات مذهبی تا حد زیادی موازین بهداشتی را رعایت کردند. در بازرسی‌هایی که از مراسم عزاداری و حسینیه‌ها شد وضعیت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حاد نبود.

وی افزود: عزاداری‌های محرم و مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا بدون هیچ مشکل خاصی و با رعایت نظم و ترتیب در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد و شور خاصی حاکم بود.

فرماندار آران و بیدگل گفت: قبل از ماه محرم وضعیت کرونا در این شهرستان آبی بود، اما در حال حاضر وضعیت رنگ‌بندی آران و بیدگل مشخص نیست که پس از احصای آمارهای دقیق مبتلایان روزانه به کرونا این رنگ‌بندی مشخص می‌شود.

رضایی ادامه داد: متأسفانه وضعیت کرونا برای مردم کمی عادی شده است و یک نوع عادی انگاری را در جامعه شاهد هستیم و دغدغه‌هایی که قبلاً مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند اکنون این دغدغه‌ها کم‌رنگ شده است، اما در کل و تا حدی این پروتکل‌ها در سطح شهر رعایت می‌شود که البته با شرایط مطلوب فاصله دارد.

وی تصریح کرد: میزان تزریق واکسن یادآور در آران و بیدگل اندک بوده و در مقایسه با آمار دُزهای اول تا سوم پایین بوده است. میزان استقبال از واکسیناسیون تا دُز سوم در این شهرستان خوب بود که به دلیل عادی شدن وضعیت کرونا برای شهروندان، تزریق دُز یادآور زیاد جدی گرفته نشد. اخبار مربوط به واکسن‌های تزریق گذشته شایعه بود و صحت نداشت و در کل هیچ کمبودی از نظر واکسن نداشتیم.

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها زیاد نیست، خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم همان‌طور که تزریق دُزهای اول تا سوم را جدی گرفتند برای تزریق دُز یادآور نیز اقدام کنند تا شاهد بروز مشکلات جدید نباشیم. شهروندان باید متوجه باشند که هزینه سنگینی در کشور داده شد تا با ویروس کرونا مقابله مؤثر شود و از این به بعد نیز باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha