• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401052215578
  • خبرنگار : 50175

استاندار لرستان:

احداث راه‌آهن و سد معشوره تبدیل به تکلیف شده است

احداث راه‌آهن و سد معشوره تبدیل به تکلیف شده است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: احداث سد معشوره و راه‌آهن برای همه دولت‌ها تبدیل به یک تکلیف شده است.

فرهاد زیویار در جلسه شورای اطلاع‌رسانی که امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سد معشوره و راه‌آهن برای همه دولت‌ها تبدیل به یک تکلیف شده است. با وضعی که در حوزه و ذخیره‌سازی آب در لرستان به آن دچار شده‌ایم  برای وزارت نیرو مسجل است که راهی غیر از این یعنی احداث معشوره برای آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در خصوص معشوره اگر رئیس‌جمهور وارد لرستان شود یا ما مورد مواخذه قرار می‌گیریم یا وزارت نیرو یا هرکس که در این زمینه تخلف کرده باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه وزیر نیرو برای ساخت معشوره در این راستا مصمم است، افزود: برای ساخت فراز بند سد که گفته شد تا قبل از بارندگی‌های لرستان ساخته شود ۳۶ قلم ماشین‌آلات در محل مستقر شد.

زیویار خاطرنشان کرد: ساخت راه‌آهن استان لرستان و سد معشوره پروژه‌های بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: برای شروع کار گفته شده که ۳۰۰ تا هزار میلیارد تومان اختصاص داده شود چون ۱۰ درصد از هزینه سد معشوره از اعتبارات عمومی اختصاصی داده می‌شود و مابقی آن یا باید از طریق تهاتر نفت یا از طریق بخش خصوصی باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه این پروژه جز پروژه‌های مصوبه تهاتر نفتی مورد لحاظ قرار گرفته شده است، افزود: وزارت راه و شهرسازی طی یک گزارش چند پروژه را در اختیار مقام معظم رهبری قرار داده که راه‌آهن لرستان نیز جزء این مجموعه‌ها به‌حساب می‌آید.

زیویار بیان کرد: نواقص و کار اداری وجود داشت که رفع خواهد شد قرارداد ما سال ۹۲ بوده وقتی مجری قرارداد حق‌وحقوق آن رعایت نشود پیش‌قدم نمی‌شود که کار را شروع کند ما قرارداد را هفته گذشته در شورای عالی فنی برنامه‌وبودجه بردیم و فقط امضا آن باقی‌مانده که به‌زودی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم که این‌ها منجر به اقدام عملی شود ولی اسناد آن موجود است که چقدر پیگیری به‌عمل‌آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha