• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401052316477
  • خبرنگار : 50139

فرماندار سلماس:

سرانه فضای آموزشی سلماس باید مورد توجه مسئولین استانی قرار بگیرد

سرانه فضای آموزشی سلماس باید مورد توجه مسئولین استانی قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار سلماس گفت: سرانه فضای آموزشی شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار نیست و این امر باید مورد توجه مسئولین استانی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا ، کاظم غنی زاده یکشنبه ۲۳ مرداد در سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش آذربایجان غرب کع به میزبانی شهرستان سلماس برگزار شد ، گفت: آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه جامعه است و تحقق این امر نیازمند توجه همه نهادها و ادارات به نظام تعلیم و تربیت است.

غنی زاده بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرفت های خوبی در حوزه علم و دانش در جامعه صورت گرفته اما نکته مورد توجه این است که در کشورهای دیگر هدایت افراد و ظرفیت های علمی به سمت رشته های علوم انسانی است ولی در کشور ما چنین نیست‌.

وی افزود: جامعه ما نیازمند پرورش نظریه‌پرداز است تا بتواند متناسب با معیارها و اصول جمهوری اسلامی ایران نظام تعلیم و تربیت و قسمتهای مختلف کشور را پیش ببرد.

غنی زاده با بیان اینکه هدف شورای آموزش و پرورش تعلیم و تربیت نیروی انسانی ماهر و تحویل آنها به جامعه است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۶ باب آموزشگاه و مدرسه این شهرستان طبق نظر مهندسین غیر ایمن و غیر استاندارد تشخیص داده شده، نیازمند اعتبارات دولتی و همت خیرین برای نوسازی مدارس شهرستان هستیم.

فرماندار سلماس خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی شهرستان سلماس ۲.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز است ولی آمارهای استاندارد ۸.۵ متر مربع است که در این خصوص شهرستان نیازمند توجه ویژه می باشد.

وی اظهار کرد: در حوزه تجهیز مدارس نماینده شهرستان سلماس موفق به جذب یک میلیارد تومان جهت توسعه و تجهیز مدارس سلماس شده اند که جا دارد از تلاش‌های وی کمال قدردانی را به جا بیاوریم.

غنی زاده تاکید کرد: تراکم دانش آموزی کلاس ها در سلماس به طور متوسط ۴۵ نفر در هر کلاس درس می باشد که قطعاً افت کیفیت آموزشی را در بر خواهد داشت و نیازمند ساخت فضاهای آموزشی جدید جهت کاهش تراکم دانش آموزی هستیم.

وی گفت: شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اجرای کارگاه‌های آموزشی و تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۱۴۰ مدرسه شهرستان از جمله اقدامات شاخص آموزش و پرورش سلماس می باشد که منجر به کسب مقام دوم استان در این حوزه شده است.

غنی زاده بیان کرد: شهرستان سلماس دارای ۱۴ مدرسه کانکسی می باشد که باید تدابیر لازم جهت حذف مدارس کانکسی و استقرار فضای آموزشی استاندارد و ثابت در محل های مورد نظر اتخاذ گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha