• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401052316608
  • خبرنگار : 71664

رئیس سازمان امور دانشجویان:

توسعه و پیشرفت علمی کشور را مدیون شهدا هستیم

توسعه و پیشرفت علمی کشور را مدیون شهدا هستیم

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: هرگونه توسعه و پیشرفت امروز کشور را مدیون خون شهدای گرانقدر هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر هاشم داداش‌پور در مراسم معارفه شعبان شتائی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: با توجه به آیات و روایاتی که درباره شهادت و جایگاه شهدا داریم، تکریم شهدا منتی از ما بر شهدا نیست؛ تکریم آنان، تلاشی برای تکریم و عزت خود ما است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: شهدا در دوران جنگ تحمیلی با نثار جان خود به وظیفه خویش به بهترین نحو عمل کردند. امروز هم تک‌تک مردم و مسئولان وظیفه دارند در هر جایگاهی که هستند، به ارتقاء جایگاه نظام‌اسلامی مدد رسانند. هرچه ایران در جهان خوش بدرخشد، چهره واقعی اسلام به جهان بهتر معرفی می‌شود؛ این موضوع از ضروریات امروز جامعه ما است.

وی در ادامه اظهار کرد: به هر نقطه کشور نگاه می‌کنیم، سرشار از ظرفیت‌های کشاورزی است. باتوجه به مسئله امنیت غذایی و رسیدن به خوداتکایی در محصولات کشاورزی به ویژه محصولات مادر، دانشگاه‌های کشاورزی باید پویاتر و با برنامه‌ریزی و استفاده از آخرین داده‌های کشاورزی به رونق این بخش کمک کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان به تعداد ورودی‌های دانشگاه‌ها در سال جدید اشاره کرد و توضیح داد: از حدود یک میلیون و ۴۸۹ هزار ورودی سال جاری، حدود ۷۴۵ هزار نفر برای علوم‌تجربی و علوم‌پایه هستند. متقاضیان رشته‌های کشاورزی بسیار اندک و نگران کننده است؛ باید با تدبیر و برنامه‌ریزی این نگرانی را رفع کنیم.

داداش‌پور با اشاره به نقش دانشگاه در استان‌ها، اظهارکرد: دانشگاه‌ها مغز منفصل دولت در استان‌ها بشمار می‌روند. هر کشور، استان و شهری که به توسعه و پیشرفت دست‌ یافته، بی شک از مسیر مراکز آموزش عالی محقق شده و هرگونه بی‌توجهی به این نهاد، توسعه و رشد همه‌جانبه آن استان را با چالش جدی مواجه‌ می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان به بی‌تنش بودن تغییرات رؤسا در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: چون هدف نظام جمهوری اسلامی، خدمت بی‌مزد و منت است، مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه‌ها بدون حاشیه صورت گرفته است. مدیر قبلی با نگاه تداوم همکاری، انتقال تجربیات و ارائه مشاوره در طول خدمت به مدیر جدید سالن برگزاری مراسم را ترک کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان، داداش‌پور در پایان با غرس نهالی در کنار مزار شهیدگمنام، یاد و نام این شهید را پاس داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha