• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401052316740
  • منبع : نمایندگی سمنان

بررسی پژوهشی عوارض ۴ واکسن در ۸ دانشگاه/ افزایش مراجعان کرونایی شاهرود در ۲روز اخیر

بررسی پژوهشی عوارض ۴ واکسن در ۸ دانشگاه/ افزایش مراجعان کرونایی شاهرود در ۲روز اخیر

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بررسی پژوهشی عوارض واکسن‌های سینوفارم، اسپوتنیک و برکت در یک بازه ۱۷ هفته‌ای وواکسن آسترازنکا در یک بازه ۲۵ هفته‌ای خبر داد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده این واکسن‌ها عوارض جدی ندارند.

دکتر حسین شیبانی ۲۳ مردادماه در نشست ستاد کرونا از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در شاهرود و میامی بر داد و اظهار کرد: تنها ۳۰ درصد از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان از ماسک استفاده می‌کنند و این امر نگران کننده است.

وی استفاده ماسک را یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خواند و اضافه کرد: استفاده از ماسک موثر و مستمر به طوری‌که روی بینی و دهان را پوشش دهد به ویژه در فضاهای سربسته ضروری است.

این عضو ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند کرد: بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است.

دکتر شیبانی با اشاره به اینکه روند مراجعه و بستری بیماران کرونایی طی هفته گذشته به مقدار کمی کاهش داشته است، ادامه داد: در دو روز گذشته این روند افزایشی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به فوت یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۳۶ نفر در بخش عادی و چهار بیمار کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه  بیمارستان امام حسین(ع) تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان روزانه به مراکز بهداشتی و تجمیعی واکسیناسیون رضایت بخش نیست، افزود: شهروندان تکمیل نوبت دُزهای واکسن به ویژه دُز چهارم(یادآور) را جدی بگیرند.

دکتر شیبانی به برگزاری سمینار کشوری ترجمان دانش اشاره کرد و افزود: این سمینار در راستای تحقیق بر روی عوارض انواع واکسن کرونا انجام شد که بر اساس تحقیقات ۱۶ ماهه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و هفت دانشگاه دیگر کشور نتایج خوبی به دست آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: در این مطالعه عوارض تمامی واکسن‌های کرونا از جمله سینوفارم، اسپوتنیک و برکت به مدت ۱۷ هفته و آسترازنکا به مدت ۲۵ هفته در جامعه آماری ۱۰۸ هزار نفر از دریافت کنندگان واکسن مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته این پزشک متخصص، براساس تحقیقات انجام شده این واکسن‌ها عوارض جدی و خاصی ندارند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha