• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401052316784
  • خبرنگار : 50040

مسئول سازمان حفظ آثار دفاع مقدس بسیج:

یادواره های شهدا روح امید را به جامعه تزریق می کند

یادواره های شهدا روح امید را به جامعه تزریق می کند

ایسنا/گیلان مسئول سازمان حفظ آثار دفاع مقدس بسیج، جنگ امروز را جنگ نرم و فرهنگی دانست و تصریح کرد: در روزگاری که تلاش دشمنان بر مایوس کردن ملت ماست، فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ امیدبخش و بن بست شکن بوده و لذا برگزاری کنگره ها، یادواره ها و پاسداشت های شهدا روح امید را به جامعه تزریق می کند.

سردار عبدالرضا آزادی در مراسم آغاز دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان که در مصلی رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به عنوان نیاز ضروری جامعه، اظهار کرد: یادواره های شهدا صدقه جاریه هستند.

وی برگزاری یادواره های شهدا را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: شهدا به تکریم و تجلیل و بزرگداشت ما نیاز ندارند و این ما هستیم که برای ادامه راه انقلاب باید به سبک و سیره شهدا و روحیه ایثار و شهادت تمسک بجوییم.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سازمان بسیج مستضعفین جنگ امروز را جنگ نرم و فرهنگی دانست و تصریح کرد: در روزگاری که تلاش دشمنان بر مایوس کردن ملت ماست، فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ امیدبخش و بن بست شکن بوده و لذا برگزاری کنگره ها، یادواره ها و پاسداشت های شهدا روح امید را به جامعه تزریق می کند.

آزادی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تصریح کرد: امروز احیا و ترویج سبک زندگی شهدا به مثابه ادامه دادن راه آن بزرگواران است و باید ایمان و اخلاص و از خود گذشتگی و ولایتمداری شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس گیلان و تدوین اطلس گیلان در دفاع مقدس را از اولویت ها دانست و یادآور شد: باید از ابزار هنر برای رساندن پیام شهدا و ترویج فرهنگ و معارف دفاع مقدس استفاده کنیم و قطعا استان گیلان با آن سابقه فرهنگی و هنری درخشان  می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

مسئول سازمان حفظ آثار دفاع مقدس بسیج، با اشاره به اثرگذاری و ماندگاری هنر فاخر به ویژه در حوزه دفاع مقدس و شهدا، خاطرنشان کرد: سپاه و بسیج از کلیه هنرمندان در حوزه دفاع مقدس حمایت می کند تا بتوانیم تولیدات هنری فاخر همچون کتاب و فیلم و نمایش و مستند و تجسمی و... داشته باشیم.

وی دفاع مقدس را حاوی بهترین سوژه های هنری به ویژه در حوزه فیلم و مستند دانست و اضافه کرد: برگزاری کنگره های شهدا فرصت خوبی برای معرفی رزمندگان دوران دفاع مقدس به جامعه است.

آزادی با اشاره به اجرای سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج، گفت: براساس این سند راهبردی کنگره های استانی شهدا هر ۱۰ سال برگزار خواهد شد و لذا نیازمند راه اندازی دبیرخانه دائمی این کنگره ها در استان ها و شهرستان ها هستیم تا برنامه ریزی ها دقیق و متقن باشد.

وی خواستار استفاده از ظرفیت های مردمی در برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا شد و بیان کرد: برگزاری کنگره شهدا یک حرکت بزرگ فرهنگی و معنوی در کشور است و لذا همه گروه ها و سازمان ها و نهادها در برگزاری کنگره شهدا مشارکت کنند.

مسئول سازمان حفظ آثار دفاع مقدس بسیج، با اشاره به حضور سردار سلیمانی در نخستین کنگره شهدای گیلان، متذکر شد: گیلان در حوزه ایثار و شهادت و رزمندگان و ایثارگران ظرفیت خوبی دارد و قطعا دومین کنگره شهدای استان نیز به الگویی برای کشور تبدیل می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha