• دوشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401052417118
  • خبرنگار : 71477

هشدار اف‌بی‌آی و اداره امنیت داخلی به مجریان قانون درباره افزایش تهدیدات پس از تفتیش خانه ترامپ

هشدار اف‌بی‌آی و اداره امنیت داخلی به مجریان قانون درباره افزایش تهدیدات پس از تفتیش خانه ترامپ
عمارت ترامپ

اداره تحقیقات فدرال "اف‌بی‌آی" و اداره امنیت داخلی آمریکا به آژانس‌های مجری قانون درباره افزایش تهدیدات به دنبال تفتیش منزل دونالد ترامپ در فلوریدا در هفته گذشته، هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره امنیت فدرال آمریکا تایید کرد که روز جمعه اطلاعیه‌ای رسمی درباره این تهدیدات ارسال کرده اما از به اشتراک گذاشتن این اطلاعیه امتناع کرد. شبکه‌های سی ان ان، ان بی سی و سی بی اس درباره محتوای این اطلاعیه رسمی گزارش داده‌اند.

براساس گزارش شبکه سی بی اس در این اطلاعیه آمده است: به دنبال تفتیش خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا توسط اف‌ بی آی، اداره تحقیقات فدرال و اداره امنیت داخلی شاهد افزایش تهدیدات برای آژانس‌های فدرال مجری قانون و تا حدی نیز برای مقامات دولتی و دیگر مقامات مجری قانون بوده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: تهدید به بمب‌گذاری در مقابل مقر اف بی آی و فراخوان عمومی برای راه‌اندازی "جنگ داخلی" و "شورش مسلحانه" از جمله تهدیداتی بوده‌اند که در این اطلاعیه به آنها اشاره شده است. آژانس‌های مجری قانون آمریکا تهدیدها و فراخوان‌های متعددی را برای کشتار هدفمند مقامات قضایی، مجری قانون و دولتی مرتبط با تفتیش خانه ترامپ در پالم بیچ از جمله قاضی فدرالی که حکم تفتیش این خانه را تایید کرده، شناسایی کرده‌اند.

براساس این اطلاعیه، اکثر این تهدیدات به صورت آنلاین مطرح می‌شوند.

ماموران اف‌بی‌آی در جریان بازرسی عمارت مار آ لاگو، ملک شخصی ترامپ در ایالت فلوریدا، اسناد با مهر کاملا محرمانه کشف کردند. براساس گزارش قاضی تحقیق، در مجموع ۱۱ سند و مدرک محرمانه در این عملیات کشف و ضبط شده است.

بخشی از این اسناد در طیف «اطلاعات مجزای حساس» یا "فوق محرمانه" طبقه‌بندی شده‌اند؛ داده‌هایی که افشای آن‌ها می‌تواند «منافع ملی» ایالات متحده را در خطر قرار دهد، از جمله سندی مربوط به "رئیس جمهور فرانسه".

جمهوری‌خواهان روز یکشنبه خواستار انتشار شهادت‌نامه‌ای از سوی اف بی آی برای توجیه مصادره این اسناد شدند.

ترامپ، متحدانش، برخی از جمهوری خواهان در کنگره و بسیاری از کارشناسان محافظه‌کار با خشم به این اقدام اف بی آی و دیگر مقاماتی که در این تحقیقات مشارکت داشتند، واکنش نشان داده و در پیام‌هایی خطاب به طرفدارانشان بدون ارائه هیچ سند و مدرکی مدعی شده‌اند که اف بی آی احتمالا در گام بعدی آنها را هدف خواهد گرفت.

این در حالی است که اف بی آی از تایید وجود چنین اطلاعیه رسمی امتناع کرد و تنها گفت: اف بی آی همیشه نگران خشونت و تهدید به خشونت علیه آژانس‌های مجری قانون است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha