• دوشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1401052417596
  • خبرنگار : 50291

یک مسئول خبر داد:

۲۳ درصد از آب تولیدی ورامین هدر می‌رود

۲۳ درصد از  آب تولیدی ورامین هدر می‌رود
عکس آرشیوی است.

ایسنا/تهران رئیس اداره آب و فاضلاب ورامین با اشاره به وجود انشعابات غیر مجاز گفت: متاسفانه تعداد این انشعابات زیاد و بسیار ضرر رسان برای همه مردم است، از این بابت پیگیری‌های خوبی توسط واحد حقوقی اداره ما و دستور دادستان محترم صورت گرفته است اما باید این را متذکر شوم که از مجموع تولید آب در سدها و تصفیه خانه‌ها ، ۲۳ درصد تولید آب شهرستان بنا به دلایل مختلف هدر می‌رود.

محمد رضا رمضان زاده بعد از ظهر دوشنبه ۲۴ مرداد ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اخیر سد ماملو افزایش ظرفیت داشته است و خروجی ما نیز به سمت ورامین درصد خوبی را از این موهبت الهی بهره برده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب ورامین افزود: در حال حاضر تولید آب در ورامین ۸۰۰ لیتر در ثانیه است اما ۹۵۰ لیتر در ثانیه مصرف داریم.

رمضان زاده با بیان اینکه مشکلات قطعی آب کمتر و تماس‌های قطعی آب نسبت به سالیان گذشته کمتر شده است گفت: اقدامات مناسبی در خصوص رفع کمبود آب صورت گرفته مثلاً امسال سه حلقه چاه آب جدید در حوزه روستایی تولید شده و با توجه به همکاری‌های صورت گرفته از سوی ادارات خصوصاً شهرداری ورامین همه اکنون پنج کیلومتر لوله گذاری از کاظم آباد به سمت مرکز شهر جهت متعادل سازی توزیع آب در حال انجام است.

وی به توزیع آب و حق آبه های شهرستان‌های دشت ورامین از سد ماملو اشاره کرد و گفت: حق آبه سد ماملو و درصد بهره برداری شهرها از این مهم به این صورت است که شهرستان پاکدشت ۵۰ درصد ، پیشوا ۱۵ درصد و شهرستان‌های ورامین و قرچک نیز حدود ۳۵ درصد را شامل می‌شوند.

رئیس اداره آب و فاضلاب ورامین تعداد انشعابات مجاز در ورامین را ۴۸ هزار عدد عنوان کرد و بیان کرد: از مردم عزیز صمیمانه قدردانی می‌کنیم الگوی مصرف آب با توجه به کمبود آبی که در ایران وجود دارد پایین‌تر از سال‌های گذشته شده است.

وی در پایان در خصوص پروژه فاضلاب شهری و مشکلات به وجود آمده در تکمیل نشدن این پروژه ملی را کمبود اعتبارات دانست و تصریح کرد: تکمیل پروژه فاضلاب شهری به علت کبود اعتبارات به صورت کند انجام می‌شود و پیمانکاران فسخ قرارداد کرده‌اند و هم اکنون حدود ۷۰ درصد شهر لوله گذاری آن انجام شده است ولی با پیگیری‌های صورت گرفته قول‌های مساعدی بابت تأمین اعتبار آن از سوی دولت محترم صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha