• دوشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401052417653
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس جامعه هتل‌داران اردبیل خبرداد:

رکود و بلاتکلیفی ۲ آبگرم در سرعین/ فعالیت ۲۰ هزار تخت اقامتی در سرعین

رکود و بلاتکلیفی ۲ آبگرم در سرعین/ فعالیت ۲۰ هزار تخت اقامتی در سرعین

ایسنا/اردبیل رئیس جامعه هتل‌داران استان اردبیل گفت: ۲ چشمه آبگرم ساری‌سو و قره‌سو باید هر چه سریعتر از شرایط رکود و بلاتکلیفی خارج شده و به چرخه صنعت گردشگری سرعین اضافه شوند.

جعفر بذری در جمع خبرنگاران و در آیین تجلیل از خبرنگاران در سرعین اظهار کرد: رکود این ۲ چشمه آبگرم ضربه‌ای مهلت به صنعت گردشگری استان و سرعین زده و شرکت طلایه‌داران حاضر نیست پروژه خود را در اطراف این چشمه‌ها تعیین تکلیف کند.

وی تصریح کرد: در فرآیند اداری، اجرایی و حتی قضایی عملیات احداث این ۲ چشمه آبگرم به مشکل برخورده و هر لحظه امکان بروز حوادث ناگوار برای شهروندان در حریم این پروژه وجود دارد در حالی که سال‌های متمادی است سرمایه‌گذاران اقدامی مؤثر برای تکمیل پروژه مورد نظر را انجام نمی‌دهند.

رئیس جامعه هتل‌داران استان اردبیل گفت: امور آب نیز در کنار شرکت توسعه گردشگری باید در این زمینه ورود پیدا کرده و با گذشت سال‌های طولانی تکلیف ۲ چشمه آبگرم ساری‌سو و قره‌سو را در سرعین مشخص کند.

بذری به فعالیت ۲۰ هزار تخت اقامتی در سرعین اشاره کرد و افزود: سرعین بعد از خراسان رضوی و مازندران از بیشترین ظرفیت مراکز اقامتی در کشور برخوردار است و همواره یکی از مقاصد مهم سفر و گردشگری محسوب می‌شود.

وی ضرورت تأمین و تدارک زیرساخت‌های مورد نیاز را در صنعت گردشگری یادآور شد و خاطرنشان کرد: بعد از ۲ سال شرایط سخت کرونایی، در تابستان امسال ورود گردشگران و مسافران خوبی را به سرعین شاهد هستیم و مراکز اقامتی با پذیرایی و ارائه خدمات مطلوب سعی کردند رضایت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنند.

بذری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: علاوه بر سرعین، در سایر شهرها نیز زیرساخت‌های خوبی در حوزه گردشگری فراهم شده که از جمله آن می‌توان به احداث مراکز اقامتی چوبی در خلخال و احداث چندین هتل در اردبیل، مشگین‌شهر و سرعین اشاره کرد که می‌توانند به ارتقای ظرفیت اقامتی گردشگران در استان کمک کنند.

وی بیان کرد: ۸۵ درصد مراکز اقامتی استان در سرعین متمرکز شده و این شهر از ظرفیت‌های خوب گردشگری برخوردار است به طوری که گردشگران در یک ساعت می‌توانند از ظرفیت قله سبلان، دریای خزر، جنگل‌های حیران، چشمه‌های آبگرم و ظرفیت بی‌نظیر دشت مغان بهره‌مند شوند.

بذری ضرورت راه‌اندازی پروازهای مستقیم از کشورهای خلیج فارس را به مقصد سرعین یادآور شد و اظهار کرد: ما به راحتی می‌توانیم با تکمیل زیرساخت‌ها به ویژه تقویت زیرساخت‌های هوایی، ریلی و توسعه بزرگراه‌ها به حضور گردشگران داخلی و خارجی کمک کنیم که در این زمینه نیازمند راه‌اندازی پروازهای مستقیم از کشورهای خلیج فارس به سمت اردبیل و سرعین هستیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از کرسی‌های جامعه هتل‌داران کشور متعلق به این استان است که در سال‌های آینده با توجه به ظرفیت بالای مراکز اقامتی و هتل‌های استان، امیدواریم در این تشکل غیردولتی ۲ کرسی را به دست آوریم.

بذری به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد داخلی و خارجی نیز اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا در نمایشگاه‌های برپا شده در نجف، اربیل و اسقت حضور پیدا کرده و در کنار آن قطعا در نمایشگاه اصفهان، تهران و سایر استان‌ها نیز حاضر خواهیم شد.

وی در مورد برگزاری جشنواره زمستانی نیز افزود: برگزاری این جشنواره مستلزم همکاری مسئولان استانی است ولی در دی ماه همزمان با برگزاری رویداد ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای اکو، سعی خواهیم کرد تا جشنواره زمستانی را در سرعین برگزار کنیم.

رئیس جامعه هتل‌داران استان اردبیل خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری جشنواره زمستانی گردشگری در سرعین که همراه با ارائه تخفیف ۵۰ و ۶۰ درصد برای فصول پاییز و زمستان خواهد بود، تلاش بر این است تا ۲ مسابقه اسکی را نیز در آلوارس برای علاقه‌مندان برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha