• سه‌شنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401052517853
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات ورزش روستایی کرمانشاه:

کرمانشاه در لیگ برتر ورزش‌های سنتی شرکت می‌کند  

کرمانشاه در لیگ برتر ورزش‌های سنتی شرکت می‌کند  

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ورزش روستایی استان کرمانشاه از حضور تیم های «طناب‌کشی» و «هفت سنگ» کرمانشاه در لیگ برتر ورزش‌های سنتی خبرداد.  

زهرا کشتمند در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشنهاد فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی برای برگزاری لیگ ورزش‌های سنتی، اظهار کرد: در این راستا از اواخر سال گذشته برنامه ریزی ها آغاز و قرار بر این شد تا این لیگ در دو رشته طناب کشی و هفت سنگ برگزار شود.

وی ادامه داد: این لیگ در دو بخش زنان و مردان برگزار خواهد شد و تاکنون مسابقات آن در سطح استانی و منطقه‌ای برگزار شده و تیم های راه یافته به لیگ برتر هم مشخص شده اند.

رئیس هیات ورزش روستایی کرمانشاه افزود: در لیگ برتر ورزشهای سنتی، در هر رشته، حدود هشت تیم حضور دارند که خوشبختانه با عملکرد خوب تیم‌های کرمانشاهی، ما در هر دو رشته در لیگ برتر حضور پیدا خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، زمان برگزاری رقابت های لیگ برتر ورزش های سنتی باتوجه به در پیش بودن رقابت های "جام پرچم" هنوز مشخص نیست.

کشتمند در ادامه در خصوص آخرین برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری مسابقات "جام پرچم" در کرمانشاه هم گفت: از اواخر سال گذشته برگزاری برنامه "جام پرچم" در رشته مینی فوتبال روستایی و عشایری در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این مسابقات تنها ویژه ساکنین روستاها و عشایر طراحی شده، ادامه داد: تا اواخر فروردین ماه که مهلت ثبت نام تیم‌های روستایی به پایان رسید، جمعا از 2550 روستای استان، 2200 تیم ثبت نام کرده بودند تا کرمانشاه بعد از استان فارس بالاترین آمار ثبت نامی ها را در کشور به خود اختصاص دهد.  

رئیس هیات ورزش روستایی استان اضافه کرد: پس از ثبت نام اولیه تیم ها، راستی آزمایی آنها در وزارت ورزش و جوانان انجام گرفت که خوشبختانه همگی تیم های استان تائید شدند و در مرحله بعد، گرفتن بیمه ورزشی و اهدای لباس به تیم ها به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: در ابتدا هزینه بیمه ورزشی برای تیم ها را حدود 40 هزار تومان در نظر گرفته بودند که با اعتراض ما و برخی از استان های دیگر این رقم به حدود 15 هزار تومان کاهش یافت و تا به امروز حدود 10 هزار نفر از 22 هزار نفر شرکت کننده در استان بیمه ورزشی شده اند و حدود هشت هزار لباس هم در میان آنها توزیع شده است.

کشتمند در خصوص زمان افتتاحیه این مسابقات هم گفت: 27 مرداد ماه مراسم افتتاحیه رقابت های جام ورزش با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی و مسئولین استانی در زمین چمن شماره دو مجموعه ورزشی آزادی شهر کرمانشاه آغاز می شود.

وی این نکته را هم یادآور شد که باتوجه به گرمسیر بودن برخی از مناطق استان، رقابت های جام پرچم در این مناطق با تاخیر شروع می شود.

رئیس هیات ورزش روستایی استان تاکید کرد: این مسابقات ابتدا از سطح روستاها، بعد دهستان ها، بخش ها و شهرستان ها و در نهایت در بخش استانی برگزار می شود و با مشخص شدن تیم برتر، این تیم راهی مسابقات کشوری می شود.

وی ادامه  داد: طبق برنامه زمان بندی فدراسیون، تیم های منتخب هر استان باید تا دی ماه امسال مشخص شوند تا پس از آن مسابقات کشوری و در نهایت انتخابی تیم ملی برگزار شود.  

کشتمند در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه افزایش تعداد خانه‌های ورزش روستایی در سطح استان هم گفت: سال گذشته حدود 70 خانه ورزش جدید در استان راه اندازی شد تا تعداد این اماکن ورزشی به 300 مورد برسد.  

به گفته این مسئول، برای امسال هم برنامه افزایش تعداد خانه های ورزش روستایی استان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به برگزاری المپیاد خانه های ورزشی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای اولین بار این رقابت ها در پنج رشته ورزشی و در دو بخش بانوان و آقایان از سطح روستا تا استان برگزار شد.

رئیس هیات ورزش روستایی استان افزود: امسال هم این برنامه در دستور کار قرار دارد و بنا داریم که در همه خانه های ورزش روستایی استان با اضافه کردن چند رشته بومی محلی دیگر آن را برگزار کنیم.

وی در ادامه به برگزاری اولین دوره قویترین مردان روستایی استان در ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری این رقابت ها تیم منتخب استانی را برای حضور در رقابت های کشوری عازم شهر همدان کردیم که در این مسابقات تیم کرمانشاه توانست جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

کشتمند در پایان در خصوص اجرای طرح "قامت سنجی" بانوان روستایی در کرمانشاه هم اظهار کرد: این طرح از چندسال پیش برای بانوان بالای 25 سال سن در برخی از مناطق روستایی استان اجرا شده و سال گذشته هم اجرای آن را  پیگیری کردیم.

وی یادآورشد: سال گذشته این طرح در پنج نقطه استان در 19 آیتم با استفاده از دستگاه های بروز اجرایی شد و همه بانوان روستایی بدون محدودیت سنی در آن شرکت کردند و تلاش شد تا ناهنجاری های اسکلتی بین زنان روستایی شناسایی شده و برای رفع آنها برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

رئیس هیات ورزش روستایی استان با بیان اینکه نتایج این طرح هنوز منتشر نشده، اعلام کرد:  پس از اجرای این طرح، طرحی "اصلاح ساختار قامتی زنان" هم در دستور کار قرار گرفته که طی آن اتوبوس سلامت، راهی مناطق روستایی استان شده و  ورزش‌های اصلاحی را به زنان روستایی یاد می‌دهد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha