• سه‌شنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401052517929
  • خبرنگار : 50037

پیش بینی برداشت ۱۲۵ هزار تن محصولات زراعی در فامنین

پیش بینی برداشت ۱۲۵ هزار تن محصولات زراعی در فامنین

ایسنا/همدان رئیس جهاد کشاورزی فامنین از پیش بینی برداشت بیش از ۱۲۵ هزار و ۷۴۳ تن محصولات زراعی مختلف از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

منصور خزائی در گفت‌وگو با ایسنا  سطح زیر کشت محصولات زراعی این شهرستان را در سال جاری ۶۰ هزار و ۳۲۶  هکتار  برشمرد و اظهار کرد:گندم و جو آبی و دیم از مهمترین محصولات زراعی این شهرستان بوده و با توجه به در حال برداشت بودن گندم تا ۲۲ مرداد ماه افزون بر ۳۶۶۰ تن گندم‌مازاد توسط گندمکاران  فامنین تحویل مراکز خرید شده است.

وی  با اشاره به سطح زیر کشت گندم آبی ۵۲۰۰ هکتاری فامنین با تولید ۱۸ هزار و ۲۰۰ تن محصول و ۳۷ هزار و ۹۳۰ هکتار گندم دیم با تولید ۵۳۷۹ تن محصول افزود: در حال حاضر در شهرستان فامنین ۶۵۰۰ بهره‌بردار زراعی و باغی فعالیت دارند که کشاورزان بخش زراعی علاوه بر گندم و جو آبی و دیم محصولاتی چون سیب زمینی پاییزه، ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای، گوجه فرنگی، چغندرقند، سبزی و صیفی،حبوبات و یونجه ...را نیز تولید می‌کنند.

پیش بینی برداشت ۲۱۰۰ تن سیب زمینی پاییزه در فامنین

خزائی با بیان اینکه در سال جاری ۵۰ هکتار از مزارع شهرستان به کشت سیب زمینی پاییزه اختصاص دارد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با میانگین عملکرد هر هکتار ۴۲ تن در سال جاری از سطح ۴۰ هکتاری سیب زمینی شهرستان افزون بر ۲۱۰۰ تن محصول سیب زمینی پاییزه برداشت شود.

وی سطح زیر کشت چغندر قند شهرستان را نیز ۴۵۰ هکتار با پیش بینی برداشت ۳۵ هزار تن محصول دانست و خاطرنشان کرد: از سطح زیر کشت ۲۹۰۰ هکتاری حبوبات شهرستان نیز بر اساس پیش بینی‌ افزون بر ۷۵۰ تن محصول برداشت خواهد شد.

خزائی همچنین گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری از مزارع سطح شهرستان علاوه بر محصولات فوق ۱۵هزار تن ذرت علوفه‌ای،۳۰۰ تن ذرت دانه‌ای، ۲۰۰۰ تن گوجه فرنگی،۶۸۲ تن جو دیم،۱۱ هزار و ۱۰۲ تن جو آبی و سایر محصولات برداشت شود ضمن اینکه از سطح زیر کشت۲۸۰۰ هکتاری امسال اراضی زراعی شهرستان بیش از ۳۳ هزار  و ۶۰۰ تن یونجه برداشت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha