• سه‌شنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401052518530
  • خبرنگار : 50448

آخرین اخبار از اینترنت خبرنگاران

آخرین اخبار از اینترنت خبرنگاران

ایسنا/بوشهر مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شماره تماس خبرنگارانی که در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند برای دریافت اینترنت ثبت‌نام کرده‌اند از روز شنبه به ترتیب فعال و سایرین نیز طی روزهای آینده به اپراتورها معرفی‌ خواهند شد.

ایمان شمسایی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول نشریات استانی و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه ۱۳هزار رسانه فعال در کشور وجود دارد، اظهار کرد: ۳۰۰۰ درخواست مجوز ثبت رسانه در نوبت هستند.

وی بابیان اینکه در مجموع باید یک نظام صنفی در حوزه رسانه شکل بگیرد، اضافه کرد: باید آمار مشخصی از رسانه ها تهیه شود که سامانه جامع رسانه های کشوری بهترین ابزار برای این کار است.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص وضعیت صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: طی چند روز اخیر ۲۵۰۰ نفر در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت نام کرده‌اند.

شمسایی با اشاره به تعداد بالای درخواست‌های استفاده از اینترنت خبرنگاری بیان کرد: شماره تماس خبرنگارانی که در درگاه ملی خدمات دولت هوشمند برای دریافت اینترنت ثبت‌نام کرده‌اند از روز شنبه به ترتیب فعال و سایرین نیز طی روزهای آینده به اپراتورها معرفی‌ خواهند شد.

وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران خبرگزاری‌ها تاکید کرد: اکنون خبرنگاران فعال برخی از خبرگزاری‌ها امکان استفاده از بسته‌های حمایتی را ندارند و تلاش می‌شود که این موضوع را حل شود.

به گفته مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعداد بالای رسانه های دارای مجوز، همه‌ امور حمایتی معاونت مطبوعاتی شامل معرفی برای دریافت اینترنت، صندوق اعتباری هنر و سایر موارد دیگر از طریق سامانه جامع رسانه به عنوان درگاهی مشخص انجام می‌شود.

شمسایی با اشاره به اینکه نحوه توزیع یارانه در بین رسانه‌ها باید تغییر کند، تصریح کرد: یارانه‌ها باید بر اساس تولید محتوای فاخر و آثار جریان‌ساز و تأثیرگذار توزیع شود اگرچه بررسی و ارزیابی آثار کار سخت و دشواری است.

وی سیاست‌های دولت سیزدهم و وزیر فرهنگ و ارشاد را توجه به نشریه های محلی و لوکال اعلام کرد و گفت: در همه‌جای دنیا نشریات لوکال حرف اول را می‌زنند؛ تعداد رسانه‌های محلی زیاد و رسانه‌های سراسری باید کم باشد.

مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: پارسال به دستور رئیس جمهور در دولت مصوب شد که ۲۰ میلیون دلار ارز ترجیحی برای واردات کاغذ اختصاص داده شود،‌ اما اختصاص پیدا نکرد.

شمسایی ادامه داد: حالا با دستور رئیس جمهور قرار شده است که این ارز امسال اختصاص پیدا کند. ما در مجموعه وزارت ارشاد امیدواریم این ارز زودتر اختصاص پیدا کند تا واردات کاغذ با ارز دولتی و توزیع آن میان ناشران بخشی از دغدغه تأمین کاغذ مورد نیاز نشر را برطرف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha