• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1401052619157
  • خبرنگار : 71614

امکان استفاده از گروه‌های «دوام» برای بازتوانی پس از بحران‌ در تهران

امکان استفاده از گروه‌های «دوام» برای بازتوانی پس از بحران‌ در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از امکان استفاده از نیروهای «دوام» برای بازتوانی پس از بحران در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی نصیری در دومین جلسه کمیته تخصصی بازتوانی پس از بحران سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی ۱۵ گانه در این سازمان اظهار کرد: هر طرحی پیش از اجرا باید از مسیر کمیته‌های تخصصی و علمی این سازمان عبور کرده که بر اساس مخاطرات موجود طراحی شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای آماده‌سازی و تهیه طرح جامع مدیریت بحران در تهران گفت: این طرح در سه بخش کاهش خطر، آمادگی و پاسخ، بازسازی و بازتوانی تدوین خواهد شد و هر اقدامی در خصوص بازتوانی پس از بحران برای شهر تهران، باید در قالب این سند انجام شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  اضافه کرد:‌ نیروهای دوام یا همان داوطلبان واکنش اضطراری محلات، در این خصوص ظرفیت مطلوبی دارند که می‌توان از توان این نیروها در بخش بازتوانی پس از بحران استفاده کرد.

وی همچنین با بیان اینکه این نشست  با هدف بررسی بخشی از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود در حوزه بازتوانی پس از بلایا و نیز بحث و ارائه نظر در خصوص تدوین سند بازسازی و بازتوانی کلانشهر تهران، برگزار شده است، گفت: برگزاری دوره آموزشی تخصصی به منظور توانمندسازی نیروها ، ایجاد بانک اطلاعاتی سازمان‌های درگیر به منظور افزایش هماهنگی، ارائه برنامه‌ها و دستورالعمل های سازمان بهزیستی در خصوص موضوع بازتوانی روانی- اجتماعی بعد از بلایا با همکاری دفتر سلامت روان وزارت بهداشت نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

نصیری با بیان اینکه گزارشی نیز از اقدامات انجام گرفته و نیازمندی‌ها در عملیات سیل امامزاده داوود ارائه شد، گفت: دستورالعمل مانور سراسری زلزله به منظور برآورد نیازمندی ها و ظرفیت های موجود در این خصوص نیز ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha