• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401052619174
  • خبرنگار : 50189

دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان:

اردوگاه کبوترخان برای ساماندهی 2000 معتاد متجاهر پیش بینی شده اما هنوز تکمیل نشده است

اردوگاه کبوترخان برای ساماندهی 2000 معتاد متجاهر پیش بینی شده اما هنوز تکمیل نشده است

ایسنا/کرمان دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: مرکز ماده 42 در کبوترخان رفسنجان از سال 1379 درحال احداث است و هنوز تکمیل نشده و زیرساخت های آن در حال از بین رفتن است در حالی که این مرکز برای ساماندهی 2000 معتاد متجاهر پیش بینی شده است.

محمدرضا انارکی محمدی پیش از ظهر امروز 26 مردادماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ضمن تقدیر از همکاری همه دستگاه های مربوطه با این شورا اظهار کرد: این شورا دو سال پیاپی(1399 و 1400) رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرد.

او استان کرمان را پیشانی امر مبارزه با مواد مخدر تلقی کرد و افزود: متاسفانه بودجه هایی که به استان تعلق می گیرد کفاف هزینه های تحمیلی به کرمان را نمی دهد که در این خصوص باید پیگیری لازم صورت گیرد.

به اعتقاد دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، اگر در این منطقه جلوی ترانزیت مواد مخدر گرفته شود و اجازه ورود به استان های دیگر داده نشود هزینه های کمتری به کشور وارد می شود.

او بر لزوم تامین نیازها و امکانات نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی شهدایی در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است و در زمینه کشفیات مواد مخدر رتبه های برتر را در سطح کشور کسب کرده است.

"استان کرمان در سال گذشته حدود 70 میلیارد تومان از محل فروش اموال مصادره ای کسب درآمد داشته که باید بخشی از این پول برای تکمیل زیرساخت ها به استان بازگشت داده شود". این مطلب بخش دیگری از سخنان انارکی محمدی در این شورا بود.

وی با توصیه اینکه باید در موضوعات ماده 16 بازنگری شود، عنوان کرد: مرکز ماده 16 ویژه بانوان مجوز آن اخذ شده اما باید امکانات و زیرساخت های آن فراهم شود. مرکز ماده 42 در کبوترخان رفسنجان از سال 1379 درحال احداث است و هنوز تکمیل نشده و زیرساخت های آن در حال از بین رفتن است در حالی که این مرکز برای ساماندهی 2000 معتاد متجاهر پیش بینی شده است.

دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با بیان این مطلب که دو ایست بازرسی در انار و سیرچ هنوز راه اندازی نشده اند، تصریح کرد: لازم است بودجه مناسب در بحث پیشگیری و متناسب با فرهنگ هر منطقه در نظر گرفته شود.

طبق اعلام وی، با توجه به اینکه مواد مخدر زیادی در استان کرمان کشف و ضبط می شود لذا پیگیری راه اندازی کارخانه استحصال دارو در استان انجام شد و سرمایه گذار آن نیز بازدیدهایی از محل احداث کارخانه داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha