• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401052619461
  • خبرنگار : 71656

چرا علی کریمی حذف شد؟

چرا علی کریمی حذف شد؟

آیا اظهار نظر زمان و مکان مناسب خودش را می‌طلبد؟ چه سرنوشتی در انتظار افراد اسم و رسم‌داری قرار می‌گیرد که اظهار نظر آنها با حاشیه همراه می‌شود؟ این سوالات مواردی هستند که شاید این روزها با شنیدن جنجال‌های مرتبط با علی کریمی در ذهنتان آن‌ها را مرور کرده باشید. حواشی‌ای که درنهایت به طرح پرسشی از سوی یک وزیر سابق هم کشیده شد: «از ممنوع‌التصویری روسای جمهور به ممنوع‌التصویری فوتبالیست‌ها رسیدیم؟!» اما واقعیت چیست؟

علی کریمی یکی از ورزشکارانی محسوب می‌شود که نه صرفا به واسطه تبحر خود در زمینه فوتبال، بلکه به دنبال کنش‌گری در فضای مجازی و اظهاراتی که درباره موضوعات مختلف منتشر می‌کند، در رسانه‌ها مورد توجه بوده است.

مدیریت بحران سیل، انتقاد به تصاویر مسئولان در میان گل و لای سیل و انتقاد نسبت به برنامه خندوانه و رامبد جوان به دنبال سانسور کردن نام وریا غفوری، تنها پاره‌ای از موضوعاتی هستند که این ورزشکار در مورد آن‌ها اظهار نظرهای جنجالی مطرح کرده است.

آخرین اظهار نظر این بازیکن اما به رسم نذری دادن در ماه محرم مربوط می‌شود. کریمی با استوری‌ای که در صفحه خود در این زمینه منتشر کرد، حاشیه جدیدی پدید آورد.

چیزی از انتشار این مطلب توسط علی کریمی، بازیکن سابق تیم‌های فوتبالی چون پرسپولیس، تراکتورسازی و بایرن مونیخ و نیز تیم ملی فوتبال ایران سپری نشده بود که او با واکنش یک روحانی مواجه شد. اما این روحانی کیست؟

شیخ حامد رضا معاونیان اینگونه معرفی شده است: «روحانی شیعه، سخنران مذهبی و مؤسس و مدیر شبکه جهانی ثامن متولد سال ۱۳۵۵ در تربت حیدریه، دارای تحصیلات حوزوی تا پایان یک دوره خارج فقه و اصول است که در حال حاضر به عنوان سخنران مذهبی و روضه‌خوان در مجالس مذهبی و دینی مشغول به کار است. او مدیریت شبکه ثامن و مدیریت مرکز تخصصی بنیاد فرهنگی جعفری قم را نیز بر عهده دارد».

دایره‌ی اظهار نظرها اما به اینجا ختم نشد و علی کریمی مجددا با انتشار تصویر این روحانی در صفحه اینستاگرام خود، به‌جد به او تاخت.

اظهار نظر علی کریمی درباره رسم نذری در محرم آن هم درحالی که تصاویر این بازیکن فوتبال و مربی در جریان حضور در چنین رسمی پیشتر رسانه‌ای شده است، برای عده‌ای پرسش‌برانگیز بوده. از طرفی جمع‌آوری بیلبوردهای علی کریمی در تبلیغات یک شرکت آرایشی و بهداشتی، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم سوال‌برانگیز شده است.

چرا علی کریمی حذف شد؟
تصویری از علی کریمی در رسم نذری در ماه محرم

در راستای این مسأله، در پیگیری‌های خبرنگار ایسنا درباره چرایی موضوع، چنین عنوان شد که شرکت مورد نظر مجوز نداشته و علت جمع‌آوری بیلبوردها به نداشتن مجوز مربوط بوده است. این درحالی است که از طرفی دیگر چنین عنوان می‌شود که اظهارات جنجالی اخیر این ورزشکار علت اصلی این اقدام بوده است.

درواقع می‌توان گفت که کسی حاضر نشد در این‌باره شفاف و با قبول مسؤولیت صحبت کند.

وزیر پیشین ارتباطات اما در فضای مجازی نوشته است: «...فرد معتقدی که در برهه‌های مختلف زمانی ارادت خودش رو به دستگاه اهل بیت ثابت کرده، به اشتباه و در اثر ابتلائات، مطلبی رو در مورد نذری منتشر کرده. ما باید چه کار کنیم؟ حذف کنیم این آدم رو؟ ممنوع‌التصویرش کنیم؟...».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۶ ۲۰:۵۳

سلام چرا تیتر زدید "علی کریمی حذف شد"مگر این جوانمردان از جامعه ملت ایران حذف میشوند .زهی خیال باطل.کریمی دایی غفوری اسطوره های ای کشورند.اگر کسی اشتباه کرد باید حذف شود.ببینیم این آقا چقدر به مردم محروم خدمت کرده یا آن آقایی که لفظ روحانیت را یدک میکشد ولی واژه های بی ادبانه به کار می برد.کاشکی این جماعت سعه صدر را از رهبری الگو بگیرند.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۶ ۲۱:۱۸

اخه فوتبالیست لاکچری نشین لواسان را چه به نذری ؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۶ ۲۱:۲۴

. علی کریمی نابغه‌ی فوتبال نوشت: دردها فراموش می‌شوند اما حرامزاده‌ها هرگز. آقای کریمی، حرامزاده‌ها بیگناه‌ترین انسانها هستند اگر مادرشان خطاکار بوده تقصیر آنها نیست شما حق ندارید تحقیرشان کنید بهتر است ابتدا سخن گفتن بیاموزید بعد وارد معقولات شوید. عیب مادر بود ار فرزندی، خلق و خویش نه به وفق پدر است. گوش استر که دراز است گواست، کش نه اسب است پدر بلکه خر است. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۲۰:۵۴

مصدق هم با آمریکا دشمن بود که قریب ۶۹ سال قبل علیه دولتش کودتا کردند

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۶ ۲۱:۵۹

علی کریمی حذف شدنی نیست...چونکه تو قلب مردم ایرانه...

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۲۰:۵۲

هر که با آل علی در افتاد ور افتاد.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۶ ۲۲:۲۳

بهتر که بیلبوردهاش رو جمع کردند. چرا یک آدم رو اینقدر بزرگ میکنید که مجبور میشید هر حرف بی ربطیش رو توجیه کنید؟

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۰۰:۰۷

آقای کریمی تو نور چشم ملت ایران که اصالت ایرانی هستن میباشی و تو را دوست داریم و نباید از حق دفاع کرد درود بر شرفت که به ملت فقیر ایران کمک کردی در تاریخ آینده ایران نامت جاودان خواهد ماند

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۰۰:۱۶

ایشون اتفاقا در برهه های مختلف عدم اعتقاد خودش رو ثابت کرده! من نمیدونم آقای جهرمی دقیقا کدوم برهه های زمانی رو گفتن :)

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۲۰:۵۶

جهرمی خودش سلطان اظهار نظره در مورد همه چیزه

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۰۰:۱۸

مشکل بزرگ علی کریمی اینه که عصبانیه و از روی احساسات رفتار می‌کنه و اظهار نظر می‌کنه همیشه

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۰۰:۴۹

ایشون هيچ وقت حذف نمی‌شوند

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۰۴:۲۵

آقای کریمی چه شده یاد فقرا افتادی؟؟ اگر ملت میلیارد میلیارد خرج خارج رفتن و دبی و سگ و گربه‌شون و نمیدونم هزار کوفت و زهرمار کنند ایرادی نداره؟؟ اما نوبت به امام حسین میرسه باید نذر فقرا بشه؟؟ مطمئن باش اونقدری که تو دستگاه امام حسین کمک به فقرا میشه،یک میلیونش رو شما فوتبالیستها خرج نکردید

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۱۱:۰۷

... اگر روی جهالت وبدون غرض ومرض این حرف را ده با پوزش رفع ابهام کندتا ذهنیتها پاک شود، اما اگربا غرض ومرض بوده برخوردش را بگذاریم با قضاوت مردم و ....

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۱۱:۴۵

خب علی جون باشه تو انسان شریفی و ما انسان بدرد نخور یه سوال تو اگر شرف داری چرا وقتی امریکا مردمتو تحریم میکنه سکوت میکنی

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۲۰:۵۷

احسنت

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۱۳:۲۰

چون زیاد نظر کارشناسی میده

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۸ ۰۲:۴۵

خوب نظرش رو گفته مگه ایرادی داره

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۸ ۱۰:۰۹

علی کریمی هرچه به دست آورده از موهبت های الهی بوده است . اگر برکت وجود اهل بیت علیهم السلام نبود حتی خداوند قادر انسان هارا خلق نمی کرد.نذری یک جزء مهم در مراسم عزاداری سالار شهیدان است. اگر دین ندارید آزاده باشید. لااقل به اعتقادات مردم کشورش اهمیت بدهد.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۰۰:۵۹

شما از دل آقای علی کریمی با خبر نیستید .. خودش بهتر می‌داند. چه گفته .. روزی رسد که صد بار بگوید سوختم .. سوختم .. سوختم ..

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۱۲:۳۲

متأسفانه مردم ایران احساسی نظر میدن نه عاقلانه کریمی حرف بی جایی زده بپذیریم که در دستگاه امام‌حسین فقرا بیشترین نصیب رامیبرند

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۳۰ ۰۷:۴۲

با آل علی هر که در افتاد ور افتاد علی کریمی فقط توپ بازی رو خوب بلده نه بیشتر درباره مسائل بزرگ باید زیپ دهنشو بکشه الان هم دو را بیشتر نداره یا توبه کنه یا ذلیل بشه هر کی با امام حسین در افتاده ذلیل شده

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۳۱ ۰۴:۵۶

اینقدر مال جمع کرده که چند نسل بخورند موجود است همش از سر جمهوری اسلامی هست باید حالا ضد دین حرف بزند بعد هم فرار کند برود و نه جنگ وجیهه رفت و فقط پول یامفت جمع آوری کرد و رفت تا آخر عمر خوش گذارانی کند

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۰۰:۲۴

اقای وزیر اقای علی کریمی نیت بدی نداشته چون بچه مسلمان تربیت شده خانواده هست مثل اقای روحانی بی ادب و بیشعور مسلمان تربیت شده حوزه است این ما نسل ۵۷ بودیم که خر بودیم.روحانیت کمونیستی تا نابود نشود ایران اباد نمیگردد

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۲۰:۲۴

ای بابا پس الکی میگن آزادی هست؟؟؟ بنده خدا نظرشو گفته چرا بهش توهین میکنین؟؟؟ پس کو اخلاقی که دارین ازش دم میزنین؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۰۵ ۲۳:۲۳

سلام به نظر بنده . بیایم هر حرفی هر کسی ازروی خشم عصبانیت حرفی زده را ببخشیم وهمه جوانان با نظام آشتی بدهیم ..یه نفر باید پادرمیانی کنه .. این تخم کینه دشمنی بچینیم . و به کوری چشم دشمنان نظام مقدس همواره پیروزیم در همه صحنه ها. کمی صحه صدر بخرج دهیم همچی حل می‌شود کمی لحنمون مهربان با مخالفان برخورد کنیم راه برای بازگشت باز کنیم همه انسانها جایزه الخطا هستند یه خطای سهو یا عمد ا انجام میشه بعد انسان ها قاعده پیشمان می‌شود جنس انسان اینجوری بعد چون راه برگشت ببندیم لج بازی می‌کنند بهتر راه بازگشت به آغوش اسلام باز باشه مشتی تو دهن شبکه بی بی سی سی و اینترنشنال بزنیم . وبه آنها بگویم ما جوانانمان را دوست داریم . وجودشان برای مملکت بااهمیت هست . هرکس راه خطا رفته راه بازگشت داره همنجور که خداوند توبه پذیر ومهربان ما هم طبق قران با خطا کارها برخورد کنیم وتوبه بپذیریم و به آغوش اسلام برگردانیم به امید فضل اللهی این امر محقق شود انشالله