• جمعه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401052719845
  • خبرنگار : 30188

تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل

تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل

مهمترین ابزار انتقال نیرو زنجیر صنعتی است. زنجیرهای صنعتی در ابعاد و جنس های مختلفی ساخته می شوند. این زنجیرها دارای مدل‌های یک ردیفی و جفت ردیفی می‌باشند. از متداول‌ترین مواد مورد استفاده در ساخت زنجیر صنعتی می‌توان جنس استیل نگیر و فولاد با کربن را نام برد. برای محافظت از زنجیر صنعتی، پوشش گالوانیزه به کار گرفته می‌شود. پوشش گالوانیزه عمر کاری زنجیر را افزایش  می‌دهد. 

به گزارش ایسنا به نقل از صنعتگران، زنجیر زمان درگیری با چرخ همگام خود، نیرو را به چرخ دنده دیگر انتقال می‌دهد. زنجیرهای صنعتی خود عامل حرکت هستند، هم می‌توانند خود به صورت مستقیم باعث حرکت شوند، هم می‌توانند باعث حرکت ابزار دیگری شوند و در نهایت منجر به حرکت دستگاه شوند. انواع زنجیر صنعتی دارای قدرت کششی بالا هستند. اکثر آنها در برابر حرارت مقاوم هستند. اکثر مدل‌ها وزن بالایی دارند.

تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل

تفاوتهای زنجیرهای صنعتی بسیار زیاد می‌باشند و در خیلی از عوامل این تفاوت‌ها ریشه در مواد اولیه و کاربردهای آنها دارند. در این قسمت از مقاله بعضی از عوامل تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل بیان شده است. تفاوت‌های زیادی بین زنجیرهای صنعتی وجود دارد. همه این تفاوت‌ها باعث کاربردهای مختلف این زنجیرها می‌شود.

تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل در جنس مواداولیه

مهم‌ترین تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل در مواد اولیه‌ای است، که برای ساخت آنها به کار گرفته شده است. زنجیر صنعتی استیل از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد. جنس این مواد باعث مقاومت زنجیرهای صنعتی استیل در برابر حرارت بالا و خورندگی زنجیر می‌شوند. اما جنس مواد اولیه زنجیرهای صنعتی شاخکدار از فولاد آب‌بندی می‌باشند. این مواد باعث مقاومت زنجیر در برابر فشار و حمل بار سنگین می‌شود. از این زنجیرها به خاطر محکم بودن در کارهای سنگین‌ استفاده می‌شود. کیفیت مواد اولیه در ساخت زنجیرها حرف اول را می‌زند. هر چه جنس مواد اولیه بهتر باشد کارایی زنجیرها بیشتر خواهد شد و طول عمر آنها بالاتر می‌رود.

تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل

تفاوت زنجیرهای صنعتی شاخکدار و زنجیرهای صنعتی استیل در ویژگی‌ها

تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل در خصوصیات و ویژگی‌های زنجیرها می‌باشد. زنجیرهای صنعتی استیل دماهای پایین‌تر از منفی 130 درجه و دماهای بالا تا 370 درجه ی سانتیگراد را تحمل می‌کنند. به همین خاطر از این زنجیرها برای انتقال محصولات صنعتی کوره‌ها یا یخچال‌ها استفاده می‌کنند. اما زنجیرهای صنعتی شاخکدار فقط در برابر حرارت مقاوم هستند. زنجیرهای صنعتی شاخکدار می‌توانند یک تن وزن را تحمل کنند و تا ۵۰ متر جابجا کنند. استفاده از زنجیرهای صنعتی  صدای زیاد تولید می‌کند، اما زنجیر صنعتی شاخکدار کارها را بدون صدا انجام می‌دهد. نمونه دیگری از تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل در شکل آنهاست. زنجیر صنعتی شاخکدار دارای باله می‌باشد و این باله باعث کارایی بالاتر زنجیر صنعتی شاخکدار می‌شود.

تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل در کاربردهای آنها

تفاوت زنجیر صنعتی شاخکدار و زنجیر صنعتی استیل باعث شده است، که هر کدام از زنجیرها در زمینه‌ای متفاوت کاربرد پیدا کنند. زنجیر صنعتی شاخکدار برای بالا بردن سرعت تولید است. با این زنجیر می‌توان اجسام سنگین را جا به جا کرد. این زنجیر با توجه به شکل خاص آن برای کارهای کشاورزی مناسب است و در ماشین‌آلات بافندگی، کشاورزی و نساجی و ... به کار گرفته می‌شوند. زنجیر صنعتی شاخکدار هم انتقال نیرو می‌دهد، هم قابلیت جا به جا کردن همزمان اشیا را دارد. زنجیر صنعتی شاخکدار به عنوان روان ساز مکانیکی، در جا به جا کردن محصول و بلندکردن آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنجیرهای صنعتی استیل همراه با سیم بکسل استیل جزو قطعات مهم و اساسی کشنده هستند.

این زنجیرها در استانداردها و سایزهای مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. زنجیر صنعتی استیل در صنعت‌های دریایی، پتروشیمی و چاه‌های فاضلابی کاربرد بسیار زیادی دارد. این زنجیرها با توجه به نیاز و تقاضای کاربران تولید و عرضه می‌شوند. زنجیرهای صنعتی استیل برای انتقال نفت، مواد مذاب، انتقال مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از زنجیرهای صنعتی استیل در زیر آب و در سردخانه‌ها هم استفاده می‌کنند.

منبع : سایت صنعتگران

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha