• پنجشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401052719906
  • خبرنگار : 71594

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه داد

توضیحاتی در رابطه با تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

توضیحاتی در رابطه با تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این افزایش حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می شود و سایر بازنشستگان هم که ۱۰ درصد افزایش حقوق داشتند قرار شد دولت تدبیری بیاندیشد که در این صورت انجام خواهد شد.

سیدکریم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص خبر تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان بیان کرد: پیرو مصوبه ای که مجلس و دولت داشتند، مجلس این موضوع را در هیات تطبیق ابطال کرد که از همان زمان بحث در نظر گرفتن ۳۸ درصد افزایش حقوق را در مجلس و کمیسیون تخصصی اجتماعی پیگیری کردیم.

وی افزود: مقاومت هایی صورت گرفت ولی نهایتا با توجه به این‌که این استحقاق برای بازنشستگان وجود داشت، روز سه شنبه هم آقای زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون مراجعه کرده بودند و اصرار اعضای کمیسیون هم این بود که هر چه سریع تر این موضوع محقق شود و اگر صورت نگرفت هم از طرف مجلس پیگیری می شود و هم اینکه به شکلی نقض ابطال مصوبه توسط هیات تطبیق بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: البته دولت هم مصمم بود که این مشکل را حل کند و نهایتا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام شد که این کار صورت می گیرد و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز که در هفته گذشته در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور داشتند، اعلام کردند که این موضوع انجام می شود.

حسینی تصریح کرد: این افزایش حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می شود و سایر بازنشستگان هم که ۱۰ درصد افزایش حقوق داشتند قرار بود دولت تدبیری بیاندیشد که در این صورت انجام خواهد شد و البته شاید ۳۸ درصد افزایش نباشد، اما قرار شد افزایش حقوقی صورت گیرد.

سه شنبه (۲۵ مرداد) محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با خبرنگاران از اتخاذ تصمیم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود و گفت: جزئیات و نحوه اجرا فردا (۲۶ مرداد) اعلام می‌شود. 

همچنین امروز پنج شنبه (۲۷ مرداد) خبری از وی در جمع بازنشستگان و در حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بندر انزلی منتشر شده که عین مصوبه شورایعالی کار برای افزایش مستمری بازنشستگان را ابلاغ کرده و با این حساب، مستمری بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۱۶:۱۴

هرچه سریعتر افزایش حقوق مستمربگیران غیر حداقل بگیران را سریعتر اعمال نمایید

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۲۰:۱۹

پس چرا حقوق حداقل بگیران 40درصد اضافه کرده اند 57 در صدی در کار نیست ومزایا هم مزایا ال قبل است

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۲۰:۲۳

سلام چقدر خوب بودازاول اعلام میکردند

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۲۰:۵۹

درود بر نمایندگانی که پشت ما بازنشسته ها ایستادن تا حقمون ضایع نشه.ومتاسفم که بعضی از نماینده ها سکوت کردن و حاضر نشدن از حق دفاع کنن

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۲۱:۰۳

انشا ع‍ الله که در ست شود

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۲۱:۰۶

ممنون از آقای علی اصغر بیات و اعضای هیأت امنای بازنشستگان تامین اجتماعی

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۷ ۲۱:۲۶

خدا رو شکر ،بالاخره چشم انتظاری ما تمام شد.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۱۹:۵۳

بگذرداین روزگارتلختراززهر/باردگرروزگارچون شکرآید .یقینا براثرصبرنوبت ظفرآید.