• جمعه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401052820353
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۷و۲۸ مرداد

بیمه همگانی برای ناباروری/توضیحاتی درباره افزایش حقوق بازنشستگان/اخبار مذاکراتی

بیمه همگانی برای ناباروری/توضیحاتی درباره افزایش حقوق بازنشستگان/اخبار مذاکراتی

بیمه ناباروری/ هشدار به فتنه انگیزان/ مذاکرات برجامی/ افزایش حقوق بازنشستگان و... از موضوعات پربازدید و خبرساز بیست و هفتم و بیست و هشتم مرداد ماه ۱۴۰۱ تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، جزییات همگانی شدن بیمه ناباروری در صدر اخبار مورد توجه مخاطبان بود که بر این اساس با مصوبه هیئت دولت، سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است نسبت به پوشش بیمه‌ای همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه مطابق آیین‌نامه قانون برنامه ششم توسعه اقدام نماید.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ضمن تشریح جزییات همگانی شدن بیمه ناباروری، گفت: پس از همگانی شدن بیمه پایه، بیمه ناباروری هم با مصوبه دولت همگانی شد.

توضیحات احمد وحیدی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات هم از دیگر اخبار پربازدید بود که با اشاره به اقدامات وزارت کشور برای تهیه لایحه جامع انتخابات، گفت: دولت سابق لایحه‌ای را تهیه کرد اما با توجه به اشکالاتی که داشت، پیگیر تهیه لایحه جدیدی هستیم و لایحه را قطعا پیش از پایان دوره یازدهم به مجلس می‌فرستیم.

در آستانه هفته دولت، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در سفری که به شهرکرد با شرکت در شورای تامین این استان با هشدار به فتنه انگیزان و بیانیه نویسان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: همچنان که با تدبیر مقام معظم رهبری و وحدت ملی و تلاش محور مقاومت، آمریکا با ذلت و سرشکستگی مجبور به خروج از منطقه و توطئه‌های آن‌ها خنثی شد و امید آن‌ها به برخی فتنه گران و بیانیه نویسان داخلی هم با همراهی ملت راه به جایی نخواهد برد و محکوم به شکست است.

شامگاه پنجشنبه هم سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز انقلاب اسلامی، شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز کشورمان را از مهم‌ترین عوامل اقتدار جمهوری اسلامی دانست و گفت: دولت مردمی با الگو گرفتن از راه و مرام شهدا، جانبازان و آزادگان و تکیه به توانمندی‌های داخلی با قدرت و شتاب در مسیر تحقق پیشرفت و عدالت گام برخواهد داشت.

در ادامه تلاش ها برای به نتیجه رسیدن مذاکرات احیای توافق هسته ای، اخبار مربوط به برجام از موضوعات خبرساز و پرمخاطب این روزهاست.

به گفته علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در صورت انجام توافق احتمالی در نتیجه مذاکرات اخیر در وین شورای عالی امنیت ملی این توافق را بررسی کرده و سپس گزارش به مجلس ارائه خواهد شد و شورای عالی امنیت ملی قرار نیست مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد.

مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران هم در گفت‌وگویی با شبکه سی‌جی‌تی‌ان از سیاست‌های دولت آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده و گفه است که برای این‌که ایران از توافق آتی در وین رضایت داشته باشد و از اجرایی شدن کامل آن مطمئن شود، برخی مسائل وجود دارند که باید حل‌وفصل شوند.

محمد مرندی معتقد است: طرفی که باید طرف دیگر را متقاعد کند که صداقت به خرج می‌دهد، آمریکا و البته، اروپا است. چون با وجود این که اروپایی‌ها از سیاست‌های ترامپ شکایت می‌کردند، از اول تا آخر از ترامپ پیروی می‌کردند. ایران را تحریم کردند که این یا از سر ترس از ترامپ بود یا احساس هم‌بستگی دیرینه‌شان با آمریکا.

این در حالیست که به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد دولت بایدن در زمینه احیای توافق هسته‌ای، مدعی شد که اگر دولت آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای به ایران تضمین بدهد که از خروج روسای جمهور آینده آمریکا از توافق احیا شده ممانعت خواهد شد، بایدن توافقی «خیانت‌بار» انجام خواهد داد.

دیگر اخبار مرتبط با برجام و مذاکرات را می‌توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

به بررسی پاسخ ایران ادامه‌ می‌دهیم

آیا دولت آمریکا سیاست غلط و شکست خورده خود در قبال ایران را اصلاح خواهد کرد؟

امیدواریم طرف غربی به خواسته‌های بحق ملت ایران تن دهد

تقدیر امیرعبداللهیان از نقش عمان در جریان مذاکرات

آیا متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس دارد؟

***

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر زورگیری فردی از یک خانم سوار بر خودرو در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)،‌ دادستان تهران از دستگیری وی خبر داد.

علی صالحی خبر داد که پس از تشکیل پرونده قضایی در دادسرای تهران، دستورات ویژه برای شناسایی و دستگیری متهم به ضابطان و ماموران انتظامی ابلاغ شد و مردم بدانند برخورد قاطع قضایی و بدون اغماض با این افراد انجام خواهد شد.

پس از تایید افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان نیز،‌ سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این باره توضیح داد که این افزایش حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می شود و سایر بازنشستگان هم که ۱۰ درصد افزایش حقوق داشتند قرار شد دولت تدبیری بیندیشد که در این صورت انجام خواهد شد.

گزارش تاریخی ایسنا با عنوان "«بلوای» فرزندِ چهاردهم آقای جعفری در شهر"در شانزدهمین سالمرگ شعبان جعفری معروف به شعبان بی‌مخ در سال ۱۳۸۵ هم از خبرهای پربازدید بامدادی بود.

انتها پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha