• شنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401052920864
  • خبرنگار : 71468

غیبت نماینده کمیته المپیک در مجمع

پولادگر: تنیس روی میز مدال المپیک کم دارد/ تا صدور حکم رسمی بازنشسته‌ها مانعی برای حضورشان نیست

پولادگر: تنیس روی میز مدال المپیک کم دارد/ تا صدور حکم رسمی بازنشسته‌ها مانعی برای حضورشان نیست

مجمع سالیانه تنیس روی میز در حالی برگزار شد که نماینده کمیته ملی المپیک غیبت داشت.

به گزارش ایسنا، مجمع سالیانه فدراسیون تنیس روی میز برای سال ۱۴۰۰ در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. مجمع قرار بود ساعت ۱۰ آغاز شود که با نیم ساعت تاخیر شروع به کار کرد. محمد پولادگر نماینده وزارت ورزش در مجمع بود اما کمیته ملی المپیک نماینده‌ای نداشت. با وجود اینکه قارداشی رییس فدراسیون با صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک تماس گرفت تا نماینده ای به مجمع ارسال کند اما نماینده‌ای حضور نداشت. سیما لیموچی نبر نماینده کمیته ملی پارالمپیک بود. 

مهرداد علی قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز در ابتدا گزارشی از عملکرد فدراسیون به مجمع ارائه کرد. گزارش حسابرس مستقل نیز به مجمع ارائه شد. مشاور حسابرسی امور مجامع اعلام کرد که باید صورت های مالیاتی هم لحاظ شود و پولادگر هم اعلام کرد اگر بدهی مالیاتی ندارید، حتما باید لحاظ شود. 

همچنین اعلام شد که ۵۰ میلیارد ریال بودجه مصوبه وزارت ورزش بوده که فدراسیون ۸۴ درصد آن را دریافت کرده است. بودجه مصوب وزارت ورزش ۱۰ میلیارد ریال بوده که فدراسیون ۱۳ میلیارد ریال دریافت کرده است. 

بازرس فدراسیون اعلام کرد که مورد یا شکایتی در سال ۱۴۰۰ در مورد فدراسیون نبود.

پولادگر تذکری هم به بازرس فدراسیون داد مبنی براینکه در گزارش خود باید نکته سنج باشد و باید در گزارش خود اعلام می کرد که رییس فدراسیون و خزانه دار باید مکلف شوند که صورت های مالی استان ها را نیز در گزارش های خود لحاظ کنند.

آرش فرهادیان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون ها نیز اعلام کرد که مجامع استانی هم باید برگزار شود و باید به این مسئله بیشتر توجه کند.

در حالی که شش ماه از سال گذشته است، تقویم ورزشی سال ۱۴۰۱ به تصویب مجمع رسید که البته دوره های آموزشی لحاظ نشده بود و مورد انتقاد پولاگر قرار گرفت. 

آیین نامه کمیسیون ورزشکاران و داوران ایراداتی داشت که مجمع به هیات رییسه اختیار داد که اصلاحات را انجام دهد و تنها کلیات آیین نامه ها تصویب شد. 

پولادگر: تنیس روی میز مدال المپیک را کم دارد

پولادگر در مجمع سالیانه فذراسیون تنیس روی میز بیان کرد: خدا را شاکریم تنیس روی میز که رشته پر طرفدار و جذابی است، راه افتاده است. علاقه مندی به تنیس روی میز زیاد است و امتیاز فوق العاده ای برای آن محسوب می شود. کرسی های خوبی از جمله دبیرکلی آسیا گرفته شده است. البته نمی توان توقع داشت نگاه خاصی به ایران داشته باشد چون از لحاظ بین المللی درست نیست اما می تواند در زمینه توسعه کمک کند. 

او ادامه داد: در رده پایه تنیس روی میز نتایج خوبی کسب شده است. قطع به یقین تنیس روی میز مورد حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک است. در کلکسیون مدال المپیک کم ندارد و امیدوارم در المپیک پیش رو کسب شود. البته نمی‌دانم توقع بی جایی است یا نه. قارداشی پاسخ داد کار بسیار مشکلی است. کسب مدال بازی های آسیایی بعد از ۵۰ سال توسط نوشاد عالمیان هم امیدوار کننده است و هم توقع ما را بیشتر می کند.

به گزارش ایسنا، محمد پولادگر همچنین در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک و بازنشسته اعلام شدن بودن سه نفر از اعضا اظهار کرد: بی اطلاع هستم. اداره کل منابع انسانی این کار را کرده ولی قانونا فکر می‌کنم تا حکم رسمی صادر نشده مانعی نیست. اطلاع هم ندارم حکم رسمی آنها صادر شده یا خیر.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا آقای علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی بازگشت به کار شده اند گفت: من اطلاعی ندارم همه این اتفاقات در یکی دو روز اخیر رخ داده و رسانه ای بوده است. چون در حوزه من نیست اطلاع کامل ندارم. فقط اینکه در جایگاهی که هستم تمام تلاشم را می‌کنم تا انتخابات المپیک در تاریخ مقرر یعنی ۶ شهریور برگزار شود. می دانیم که برگزاری انتخابات نشانه دموکراسی است و نشان می دهد که همه چیز در کشور سرجای خودش است. برگزار نشدن انتخابات برای ما تبعات زیادی دارد. همه باید کمک کنند تا انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

وی در خصوص فدراسیون بدمینتون و حکم سرپرستی پوریا که سبب می شود تعداد فدراسیون های المپیکی کم شود اظهار کرد: در مجمع باید تعداد فدراسیون‌های المپیکی بیشتر از غیر المپیکی ها باشد اما بحث برگزاری مجمع را داریم. مجمع با دو سوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند. یکی اعتبار انتخابات است که شرطش بیشتر بودن المپیکی ها است. تلاش می کنیم این اتفاق (به تعویق افتادن) نیفتد. در بدمینتون دوره ریاست تمام شده و در همین هفته سرپرستی را اعلام می‌کنیم.

پولادگر در مورد انتخابات سوارکاری گفت: امیدواریم که امروز در یک جلسه‌ای کمه داریم در مورد آن تعیین تکلیف کنیم.

وی در خصوص انتخابات شمشیربازی با سرپرستی باقرزاده و اینکه گفته می شود منتظر فدراسیون جهانی برای برگزاری این انتخابات هستید نیز گفت: نه منتظر فدراسیون جهانی نیستیم. برگزار می‌کنیم. یکی از موارد اصلاحی همین است که می خواهیم بحث سه دوره را اصلاح کنیم و اینکه برخی از روسای فدراسیون ها مرسوم نیست که خودش را سرپرست بگذاریم. باقرزاده قانونا نمی تواند در انتخابات شرکت کند و به همین دلیل است که اجازه دادیم به عنوان سرپرست هم فعالیت کند تا زمان برگزاری انتخابات.

وی در خصوص انتخابات ژیمناستیک و خطر تعلیق این فدراسیون گفت: در مورد انتخابات این فدراسیون متاسفانه کارشکنی هایی صورت گرفته و پیگیر هستیم. امروز قرار بود برای ثبت نام اعلام کنیم که نشد و فردا ثبت نام از داوطلبان انجام خواهد شد.

وی در خصوص ایمیل رسمی فدراسیون که دست مسئولان سابق است، گفت: بله متاسفانه صحت دارد و از سوی نهادهای نظارتی ورود کردیم تا ایمیل را بگیریم. متاسفانه همکاری نکردند با اینکه دوره آنها تمام شده است.

او در مورد بحث حضور تاج در فدراسیون فوتبال و اینکه آیا برای عدم حضورش وزارت کاری کرده است گفت: نمی دانم چرا باید برای عدم حضورش تلاش کنیم. نهادهای نظارتی و سیستم قضایی داریم و اگر کسی جرمی مرتکب شده باشد باید حکم دهند. وزاردت در جایگاه صدور حکم نیست.

تایید صلاحیت فدراسیون فوتبال دست ما نیست، خود آنها کمیته ای دارند که بررسی می کنند. نهادهای نظارتی هم بررسی می کنند و تایید صلاحیت می کنند. وزارت ورزش هیچ دخالتی در حضور یا عدم حضور تاج نخواهد کرد.

او در پاسخ به این سوال که در بازی‌های کشورهای اسلامی، دوومیدانی نتیجه خوبی نگرفت و انتقادهای آزادی را در پی داشت عملکرد این فدراسیون را چطور می‌بینید گفت: این بازی‌ها دو روز است که تمام شده است، ما از امروز به بررسی عملکرد فدراسیون ها می پردازیم. یکی از ایستگاه‌هایی است که قبل از بازی‌های آسیایی و المپیک ملاک نظر است. اگر نیازی به اصلاح باشد انجام می‌دهیم.

پولادگر در پایان در پاسخ به این سوال که اگر انتخابات کمیته به هر دلیلی ۶ شهریور انجام نشود همه توپ‌ها در زمین وزارت خواهد افتاد چرا که انتخابات فدراسیون های المپیکی را برگزار نکرده یا تعیین تکلیف نشده اند گفت: این نهایت کم لطفی است. شاید برخی دارند به این روال عمل می‌کنند. اگر انتخابات کمیته در موعد خود برگزار می شد هیچ کدام از مشکلات نبود. شاید دو یا سه فدراسیون ان موقع داشتیم که نمی‌توانستند شرکت کنند اما خیلی از فدراسیون ها که اکنون به مرحله سرپرستی رسیده‌اند آن موقع مشکلی نداشتند.

او در پاسخ به این سوال که آیا منظورتان آقای صالحی امیری بود گفت: فرد خاصی نیست. هر کسی که توپ را در زمین وزارت ورزش بیندازد کم لطفی می کند چون از دی سال پیش باید انتخابات برگزار می شود و ما می توانستیم برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha